söndag, mars 06, 2016

Jag ligger på laddning...

... för att fira lite Våffeldag några veckor i förväg hemma hos päronen, men det är lång uppladdningstid på mitt batteri numera och dessutom så laddas det ur snabbt som en anka bajsar vid användning. Det senare har sina likheter med en iPhone, det ska medges.

Jag förstår att ni alla saknar mina Melodifestival-recensioner och jag ber som ödmjukast om förståelse för detta. Men här kommer en liten sammanfattning inför finalen:

Finalfältets starkaste bidrag, over all: Constellation Prize (Robin Bengtsson)
Finalfältets starkaste refräng: Human (Oscar Zia)
Finalfältets starkaste röst: Wiktoria
Finalfältets svagaste bidrag: Youniverse (Molly Sandén)
Borde ha varit i final: You carved your name (Swingfly feaut. Helena Gutarra)
Största besvikelse: att David Lindgren inte hade en starkare låt
Årets trend: skittrista intetsägande scenkläder
Årets sommarplåga: Bada nakna (Samir & Viktor)

Hur tror jag det går? Oj... Det känns rätt jämnt i år. Inte jämnt i betydelsen bra, utan jämnt i betydelsen ganska mediokert alltihopa Jag hoppas då på Constellation Prize men tror inte det kommer att bli så. Nej jag får nog vänta några dagar innan jag ger mitt slutliga tips. Det är ju viktiga grejer det här :-) Tills dess kan ni ju kontra med era egna åsikter vettja!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...