måndag, mars 21, 2016

EFIT söndag 20 mars.

Igår var en officiell EFIT-dag, och jag var faktiskt på alerten!

Ni som inte vet vad EFIT är men blivit nyfikna nu, läs HÄR.

Då kör vi!

Dags att stiga upp och ta hand om huden lite!
Ansiktsskrubb, ansiktsvatten och sen dagkräm blev det denna gång.
Frukosten intogs i vårsolen på altanen.
Flingor, blåbärssylt och mjölk.
Efter en stund gjorde sonen mig sällskap ute och
visade lite nya tricks med fotbollen. Tjusigt!
Blomkrukor och -lådor har blivit grymt eftersatta
nu när jag varit sjuk, men till slut fick de sina första blommor för året.
Här är ett smakprov.
Dags för vila igen! I sällskap av ett glas cola och en banan
invigde jag nya brickbordet.
Efter en slö timme trollade jag fram lite ork och började
så smått rota lite i garaget som Gud glömde.
En timme senare hade jag dels tömt ovanpå kylen (se förra bilden),
en yta som SKA vara ledig för avlastning, och dels rensat
1 ½ skåp med krukor med mera. En del ska skänkas bort,
men det mesta kastas.
Därefter var kroppen slut och behövde vila igen så jag körde lite
spel på telefonen sittandes i min lilla vilohörna i sovrummet.
Jag har inga planer på att flytta men det är kul att kolla runt
på Hemnet ändå, och det gjorde jag även igår kväll.
Därefter blev det kultfilm på TV:
Crocodile Dundee!
De kommande timmarna får symboliseras av ett foto
av mitt täcke, för de spenderades därunder ömsom slökollandes
på TV ömsom sovandes.
Hjärnan behöver motioneras ibland, så före det
"riktiga" sänggåendet körde jag några rundor
Words in a Pic.

Sedan blev det inte mer för den femöringen!

3 kommentarer:

Paula sa...

Hej! Hemnet är livsfarlig, värre än alla spel tillsammans, man kan bli helt beroende..."ler" Tack för titten!

biaweb.se sa...

Kollar din efit-dag och några fler inlägg.
Nyfiken på vilken ålder det är på barnen du jobbar med.
Jag är lågstadielärare men har jobbat de senaste åren på förskola.
Fast....nu är jag pensionär, som vikarierar lite då och då :)
Ha en glad påsk! /Bia

Jennie sa...

Ja Hemnet är beroendeframkallande :D

Jag jobbar med de yngsta små änglarna, upp till ca 3 år. Kul att du fortfarande hoppar in!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...