lördag, maj 24, 2014

Ingen bra dag...

... för piercingar var det igår. Först sa en förälder på jobbet att jag hade nåt rött ovanför ögat, och jag undrade lite om hon verkligen kunde missa att se att det var en piercing... men senare såg jag att det kom bloood! Inte mycket i o f s, men ändå, från en piercing som är hundra år gammal (nästan) och inte bråkat ö h t förr. Och sen lyckades jag vid rengöring av den hyfsat nya piercingen i näsvingen dra igenom smycket genom hålet på något sätt.. åt fel håll så att säga, alltså stenen gick in i själva hålet in i näsan. Men jag lyckades trycka ut den igen och får nu tvätta lite extra ett tag. Det är kanske tur jag inte har piercad navel, då kanske jag haft pärlor krypandes i tarmarna nu eller nåt...

Igår var också en varm dag. Mycket varm dag. Folk badade och solade utan bara attans. Och idag är det semifinal i hockey-VM. Det känns allt lite knasigt. Som att kolla på alpina VM i solstolen på Dalabadet ungefär. Eller att bevittna fotbolls-VM i skidbacken. Eller för den delen se på ESC på Hard Rock Café...

I hockeyn idag tror jag det går åt pipsvängen, för Sverige i alla fall. Men det har jag å andra sidan trott många matcher tidigare också utan att det blivit så. Det läskiga är att eftersom Sverige kan vända matcher från stora underlägen så kan rimligen andra lag göra det mot oss också, inte ens vid 5-1 och sånt där kan man känna sig trygg. Vare sig man är finne eller svensk. Och varje gång Leif Bork säger att Sverige har matchen under kontroll så känner jag bara Tyst med dig! Säg inte så! Senast han sa så fick vi två mål i baken...

Veckan som gick var sista hela arbetsveckan tills efter midsommar, därefter har jag bara 2 hela veckor innan semestern. Kolla här: Nästa vecka är jag och Simon lediga på tisdagen och så är det ju Kristi Flygare på torsdagen = 3 arbetsdagar. Veckan därefter går fredagen bort då det är Nationaldag. Efter det kommer Simons sista skolvecka och eftersom de har skolavslutning torsdag kväll jobbar jag bara halva den dagen (vilken annars varit min längsta/senaste dag i veckan, nu slutar jag inte senare än 16 någon dag den veckan). På det följer midsommarveckan då fredagen går bort. V. 26 och 27 är hela, sedan går jag på semester torsdag v. 28. Semester - vilket underbart ord!!

Men nu ska jag ta en snabbis. Kind of. Jag måste in ett snabbt ärende till stan och får offra första delen av hockematchen. Vi får väl se om jag får rätt till slut...









Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...