lördag, november 09, 2013

Under månaden november många saker händer.

Yepp jag börjar öva upp mina rim-färdigheter såhär 1½ månad före jul. Snyggt va?

Men det är sant, det händer mycket i november. Både jobbmässigt och privat. På jobbet då håller jag på med alla utvecklingssamtal, i skrivande stund är hälften avklarade. När alla är är klara måste jag ta tag i "läxan" i sagopedagogiken, den ska vara klar innan nästa träff börjar den 4 december. Och så håller vi, främst vi två starka viljor som inte alltid drar åt samma håll ;), på att färdigställa vårt sagorum.

På den privata fronten så innebär morgondagen både födelsedagsfirande och Fars Dag-firande. Peter fyller 44 bast, vilket dock inte firas sådär jättestort, och vi ska på en enkel fika hemma hos mamma och pappa.

Sen på måndag sticker jag och Marlene till Köpenhamn och lyssnar på Skid Row och Ugly Kid Joe. Det känns lite sisådär med Skid Row utan Sebastian Bach, men nostalgifaktorn lär vara hög, större delen av "stommen" i gruppen finns kvar och låtarna är ju bra. Plus att biljetterna var billiga ;-) Ugly Kid Joe har jag ärligt talat ganska dålig kläm på och känner väl bara till en handfull låtar på sin höjd, men jag har en dag på mig att lyssna in mig lite. Och bestämma vad jag ska ha på mig. Och, till skillnad från när jag var på min första konsert i Danmark för typ 5 år sedan, komma ihåg att växla pengar ;-)

1 advent är visserligen 1 december, men måste förberedas i november ;-) Förra året gick jag t ex bet på att få tag på rätt sorts lampor till ena staken för att jag var för sent ute, det tänker jag INTE upprepa i år. Och på tal om belysning så... har man inte att göra så kan man alltid skaffa sig. T ex genom att köpa ett sexkantigt datumljus som inte passar i någon av ljusstakarna man har. Så nu måste jag skapa ett litet arrangemang med hjälp av oasis eller liknande. Det är tur att jag tycker så'nt är kul ;-)

Hur kan förresten Skid Row med Johnny Solinger låta? Jo t ex såhär:



Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...