torsdag, oktober 03, 2013

EFIT torsdag 3 oktober.

Ja, egentlig EFIT-dag är imorron men då är jag på jobbet typ 10 timmar och lär större delen av den tiden varken ha tillfälle eller komma ihåg att plåta. Så jag kör idag istället när jag med undantag för ett telefonsamtal på morgonen är helt fri som en fågel. Nästan...

Och för er som undrar: EFIT = Ett Foto I Timmen. www.ettfotoitimmen.se

Jag började dagen med att duka upp sonens morgoncocktail: Concerta, allergimedicin, hostmedicin och ett glas mjölk. Same procedure as every day, James...

På skolan klipptes det gräsmattor, så efter hemkomst var det min tur att medicinera lite extra.


För att inte bara sova bort hela dagen satte jag igång med att vara aktiv i köket. Plockade ur diskmaskinen, trååååååkigaste hushållsarbetet förutom strykning, och bestämde mig för att rosta lite sojabönor. Gott och nyttigt snacks! Här en burk avrunna sojabönor, 2 1/2 tsk olja, salt, lite grillkrydda och lite vitlök. In i ugnen på 250 grader.


Man blir hungrig av att greja i köket. Till mellanmål blev det en proteinshake och ett gäng ostchips.


Sojabönorna var färdiga och hade svalnat! Och gått från att väga 240 gram till att bli 90 skrynkliga gram salta snacks.


SEN behövde jag vila lite och tog en timme under täcke och filt.


Sen var det dags att hämta sonen på skolan. Att jag hade smugglat dit hans cykel och packat ner fika hade han ingen aning om.


En cykelpicknick blev det! Med diverse tillbehör och lek. Och poserande ;-)


Imorgon får vi gäster och Simon tyckte vi skulle bjuda på kladdkaka. Så då fick han baka. Med mycket stöd av sin morsa som hatar att baka...


Färdigt!


Timmen senare var detta mitt sällskap:


Simon däremot umgicks flitigt med Sebastian. Ja min i-Pad alltså. Ibland känns det som att jag håller på att förlora honom. Alltså Sebastian ;-)


Sen var det dags att fixa morgondagens matsäck. Ostpaj och sallad, samt smoothie till både frukost och eftermiddagsmellanmål.


Vad jag nyss gjort när nästa foto togs behöver jag väl inte säga?


Dagen avslutades med TV-tittande och rostade sojabönor. Och nej klockan är inte 21.30 än men det lär se likadant ut då ;-)


Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...