lördag, maj 11, 2013

Och nu blir det bildblogg.

Långledigt för vissa. Vanliga arbetsdagar för vissa. Lite ledigt, lite plugg och stor flexibilitet för mig. Kristi Himmelfärds-helgen, om man nu kan kalla den så, har bl a gett utrymme för en del trädgårdsarbete. Bl a beslöt jag härom dagen att min perenn-rabatt, som numera mest såg ut som en avlång plätt full med ogräs och vildvuxet spret, skulle förvandlas till en lökxäxt- och plantrabatt. Med spade och kratta och grejer började jag hugga i... vilket blev tyngre än jag trodde. Dels för att en del perenner hade skapat förvånansvärt imponerande rotsystem och dels för att något triggade min allergi rejält. Peter fick till slut ta över den sista delen av uppgrävningen innan jag tog vid igen.

I alla fall, såhär såg det ut:



















Och såhär ser det ut nu i väntan på att plantorna ska växa till sig:


















En del pärlhyacinter räddades till livet och ska placeras ut på lämpligt ställe framöver.


















Några krukor fick också nya inneboende. Plånboken är ganska tom men jag handlade billigt ;-)



































I går var mina föräldrar här. Det serverades först margarita och smördegssnacks i solen på altanen.
(Smördegssnacks = smördeg som kavlats tunt, skurits i nån trekantig form, smaksatts med olja, paprikapulver och flingsalt resp. olja och riven ost och sen gräddats i ugnen. De salta blev favoriter.) Sen invigdes vår nya grill, som tog över en timme att sätta ihop för övrigt, och det käkades grillspett med grönsallad, två sorters potatissallad och tre såser. Till detta blev det en mycket spännande kamp... en kamp mellan dansband och rock. Eller snarare mellan Lasse Stefanz vin (ett Valpollicella)och ett av AC/DCs (Shiraz-varianten). Det förstnämnda vann... vilket givetvis inte har nån som helst påverkan på vilken musik som är grejen :-D

Till dessert blev det vaniljkvarg med hallon och chokladflarn. Den senare rätten dock inomhus. Det blev kallt efter ett tag... Uppe i sommarstugan sitter vi ute halva nätterna med filtar och sovsäckar, men här hemma är det lite överkurs ;-)


Givetvis blev det spel också. Med andra ord. Behöver jag säga att oavsett vilka parkonstellationer vi skapade så vann den som jag var med i? :-)


































Till slut vill jag svara på en fråga som kommer lite då och då. Nämligen frågan "varför har du alltid stängd mun på foton?" Svaret är... därför:
stängd...




















... och öppen.




















Nu vet ni det!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...