måndag, november 19, 2012

Tänt vare här!


Ja nu har den tiden på året börjat, tiden då jag missbrukar och överdoserar levande ljus. Jag kan dock konstatera efter helgens inventering att jag inte avverkar dem i samma takt som de köps och det säger en hel del om hur mycket affärerna får in från ljusförsäljning till mig. Nu har jag fått kompromissa lite. Sådär till vardags, som idag t ex, bränns det på ljus i fel färg. Som lila blockljus i lyktorna i TV-rummet t ex. Och så när vi ska ha det extra mysigt eller ha gäster så får de bytas mot rätt färg, form och storlek ;-)

I köket är dock vitt helrätt. Funkar med grått också, men de sparar jag tills i vinter.






På tal om vinter... det är snart bara en månad kvar till julafton. Och jag ska som sagt släppa kontrollen till Peter. Hur det går? Hmm... inte så jättelysande, kan man säga. Som tur är, kanske. För hade det varit Peter som pratat med mamma kanske de inte kommit på ett av julaftonens måsten: kärlekskakan!

Jag har i alla fall fått en liten hjälp i julklappsletandet. Jag funderar på nåt snyggt klädesplagg till Peter och bad honom att mäta sig själv... ja inte DÄR utan på andra ställen... och fick denna "fina" teckning: --->


Och nej, det är inte DEN som är 79-80 cm...

1 kommentar:

Erica sa...

Det är så mysigt med ljus! :)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...