tisdag, juli 17, 2012

Medans andra gnäller över semestervädret...

... ser jag till att hålla mig sysselsatt. Alltså lyssna här.

I söndags dog hemnätverket i min privata dator. Omstart av modem och router och återskapad anslutning ville inte fungera. Mobilt bredband har jag, men det kostar liksom pengar... så jag beslöt att hämta jobbdatorn. För det verkade vara i min dator felet låg, nätverkskortet eller nåt, eftersom makens stationära dator fungerade att surfa på.

I går åker jag så till jobbet. På min semester. Och tar min jobbdator som snälla Sandra låst in när jag glömde den framme innan semestern. Hittar också min ryggsäck som jag letat som besatt efter här hemma förra veckan. Däremot hittar jag inte laddaren, och utgår från att den finns här hemma. Snackar skit ett par timmar innan jag vänder hemåt...

... och svänger inom Jysk och köper bl a ett nytt duschdraperi på rea. 50 spänn. Utgår från att det typ är standardstorlek, det vi redan hade täckte precis badkarets långsida, helt lagom, och antog att detta nya skulle vara lika långt. Jag antog fel... När jag hängt upp det visade det sig att det fattades ca 25 cm. Jahopp... Jaja, det får hänga där tills det andra är tvättat, sen får vi byta igen. Synd, för badrummet blev ljusare och fräschare med det nya. Men men...

Så ska jag leta upp laddaren till datorn. Men nej... den låg INTE här hemma på det stället jag trodde. Inte på nåt annat ställe heller. Puts väck! Så, den måste finnas på jobbet trots alls. Jag måste ha gömt den extra i förrådet inför storstädningen. Får åka till jobbet en gång till. Surfar tills dess vidare med det extrakostande mobila bredbandet.

Idag åkte jag till jobbet igen då, och tror mig veta var jag stoppat laddaren. Letar där. Nope. Ingen laddare... Inte i kassaskåpet heller. Ingen annan stanns heller. Oj, nån måste ha snott den!! Eller tagit fel... Men då säger Sandra: "Du har inte den i ditt skåp?" JO!!! Det har jag nog. Såklart! Nu när du säger det så... Visst lade jag den där! Vilken tur att hon kom på det. Nu kan jag ta min laddare... Eller?? Nej, det kan jag inte. För nyckeln till skåpet ligger här hemma. Såklart. Igår när vi inte kommit på att den behövdes hade jag den med mig, idag när vi kom på't låg den hemma. Fick låna en kollegas laddare så länge men måste lämna tillbaka den senast fredag. M a o, jag måste in till jobbet en gång till....

På väg ut till bilen kom jag på att jag ju kan köpa ett duschdraperi till, så fixar det sig. Men givetvis glömmer jag snart det igen... så jag hinner en god bit hem innan jag får vända tillbaka. Och förväntar mig att det såklart inte ska finnas fler kvar. Men jo, jag fick fatt i det sista ;-) Så nu hänger där två stycken, och badrummet är räddat från drunkning.

OK, datorn då... jag försöker koppla upp jobbdatorn mot hemnätverket. Går inte!! Alltså var det INTE min dator det var fel på trots allt. Kopplar in det extrakostande mobila bredbandet på jobbdatorn i stället för att åtminstone kunna kolla på jobbets intranät. Det kommer jag bara åt just från jobbdatorn. Då... så går det inte att komma åt intranätet ö h t. Andra sidor går, men inte intranätet. En stund senare fungerar plötsligt hemnätverket igen, även på min privata dator.

M a o har jag haft NOLL nytta av mina turer till och från jobbet, inkl den tredje turen som återstår att göra. Ja förrutom några timmars skitsnack med trevliga kollegor då. Samt två duschdraperier ;-)

Uj jag behöver snart semester från semestern...

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...