måndag, juli 02, 2012

EFIT lördag 30 juli.

EFIT = ETT Foto I Timmen. Nu på rätt dag och allt!!

Dagen började vid 8 då lillfis väckte oss. Tog jag nåt foto? Nope.

Vid 9 klev jag i lite kläder och stack till solariet, hatar man att vara ute i solen men älskar att bli solbränd så har man liksom inte så mycket att välja mellan. Tog jag nåt foto? Nope.

Kl 10 öppnade ÖoB och jag var typ nr 4 in i affären efter 2 pensiosar med siktet inställt på kakor och en trolig småbarnsmorsa som direkt begav sig mot avdelningen med rengöringsmedlen. Själv var jag främst på jakt efter självhäftande vägg- eller dörrkrokar. Tog jag nåt foto? Nope. Men jag kan visa en sak jag köpte: en liten radio till köket. Med AUX-uttag så jag kan lyssna via min iPhone också.



















Kl 11 övervakade jag Peters arbete med grillspetten. Viktigt viktigt.















Vid 12 förberedde jag Spotify inför kvällen. Ny spellista: Grannfejden.















Kl 13 var det kökstjänst för min del. Här pågår salladsfixning och tzatzikiskapande.



















Klockan 14 kollade jag på välbyggda män i tajta kläder. Sämre kan man ha det.















Klockan tre var välkomstdrinktilltuggen klara. Två av tre är hemmagjorda, gissa vilka.















Timmen senare är kvällens klädsel valt. Jodå, man kan visst ha helsvart på sommaren!



















Klockan 17 kom så våra gäster. Långväga sådana. Ända från grannhuset... De var törstiga efter den långa resan.



















Mat måste man ha! Kl 18 hade grillen jobbat färdigt för dagen.



















På förmiddagen såg det ut som om det skulle krävas inomhuskubb, men nejdå... det slutade regna och hela kvällen blev solig. Ja tills solen gick ner då. Här klockan 19 är jag och min lagkompis Anette farligt nära Carl Gustav. Kungen alltså. Till motståndarnas stora glädje. 



















Sen var det glassmaskinens tur att jobba lite. Klockan 20 gick den på sitt pass. Baileysparfait skulle det bli.



















Under tiden spelades det vidare. Här var vi i gång med bocchia kl 21. Många färgstarka kulor blev det, typ. de blåa vann mest. Det var mina kulor det... eller bollar heter det nog, men kulor är kuligare ;-)
















Klockan 22 gav jag och glassmaskinen upp, parfaiten ville inte stelna. Så det blev typ baileysmjukglass med riven choklad istället. Men smaken var det ingen fel på.

















Sen blev det mer stillasittande spel. Ca kl 23 fick grabbarna stryk i Kampen mellan Kvinna och Man. Första gången...















... och strax före tolvslaget fick de stryk en gång till. Men, lika glada för det var de...
 












När klockan nådde ett på natten var alla ganska nanniga och sängen gallskrek våra namn.

Vi tackade våra Goda Grannar för trevligt sällskap. 
God Natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du noterat - som undertecknad gjort - att du är en månad i framtiden i rubriken? :-P

/Isabella

Anonym sa...

Är det Efit från förra året? Skojar bara.

Jennie sa...

Oooops, nej ;-) Det hade jag inte noterat...

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...