fredag, juli 06, 2012

Jag har aldrig påstått att jag är snabb.

Så don't hold it against me... när lite foton från i söndags nu följer.

"Mamma, vill du bada med mig?" frågade Simon. Reflexmässigt svarade jag "Javisst kan jag det", utan att kolla varken väder eller vattentemperatur. Orutinerat kan tyckas... och då håller jag med. 

Hur det slutade? Jodå. Jag badade. Simon gjorde det INTE. Bara halva hans ben samt hans händer. Resten fegade ur. Så kan det också gå.

Peter påstod att det var nästan 22 grader i vattnet. Jag tror han ljög.







Lite trädgårdsinspektion så... Körsbären börjar så sakteliga bli färdiga.


Smultron har vi också en del av. Det är synd att de är så små, för de är himmelskt goda. Och jag får sån barndomskänsla... Minns att mormor och morfar hade smultron vid huset på landet och det var rena kalaset när man fick hugga in där.

Några mogna plommon finns inte än, men trädet duger att klättra i. Lite i alla fall.

Får jag presentera familjens senaste tillskott: Valen Valle. En rätt klen typ, det är bara riktiga lättviktare som kan sitta bra på honom. T o m Simon är på gränsen. Men söt är han i alla fall. Valle alltså. Ja Simon med, såklart...








Ett besök på lekplatsen följde sedan, där minsann ett helt myrsamhälle växte fram i och kring sandlådan.
1: Myrornas skola, med tillhörande skolgård.
2: Ett köpcentrum med flera små hus där myrorna kan handla sin mat och sådär.
3: Myrornas pool.
4: Mysplatsen.
5: Källaren.
6: Bostäder.

1 kommentar:

Joline sa...

Åhh, va härligt! Riktigt familjemys!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...