torsdag, juli 12, 2012

2 positiva besked på samma dag.

Det ena är dock positivt på ett negativt sätt. Svaret på allergitestet har nämligen kommit idag. Av de ca tio vanliga ämnen jag testades för visade det sig att jag är allergisk mot gräs, helt väntat, och även kvalster. Det sista ganska oväntat. Det hade jag inte ens en tanke på. Men nu när jag vet det kanske jag kan få ihop ett och ett och landa på två...

Men det är ju inte hur man har det utan hur man tar det som är viktigast, så brukar det ju sägas. Så nu kan  jag glädjas åt över att ha fått med mig maken på tåget vad gäller dammsugare här hemma. Jag har ett tag velat köpa en såndär snajdig minidammsugare för att slippa ta fram det stora åbäket så fort det behövs dammsugas nånstanns. Men han har tyckt att det är onödigt. Det tycker han inte längre :-D

Och så då det andra positiva beskedet, som är positivt på riktigt: Jag kom in på högskolan! Om allt går vägen kommer jag att efter ett år av studier parallellt med jobbet att ha en examen som förskollärare. Nej nej, för vissa räcker det inte med en examen, man ska ha två ;-) Jag har ju en som fritidspedagog redan, men eftersom förskolan numera är min värld och jag vill ha en förskollärarlegitimation så behövs en examen till. Och det kan jag nu få via en ettårig kompletterande utbildning. Yey! Ska bara göra en schysst deal med bossen på jobb också, tanken är att studietiden ska vara betald liksom... det är omfattningen vi ska komma överens om och skriva papper på.

På tal om nåt helt annat så har jag återigen ett klokt råd att komma med: Om ni inte gått längre sträckor på ett tag, och dessutom har grus i skorna efter en skogsvandring/bergsklättring, så kör då inte på med 11½ km sådär pang bom. I synnerhet inte om ni tänkt gå på utomhusrockkonsert, stående då såklart, två kvällar på rad sen. Det kan bli ont. Om man säger. För min del blev två blåsor av en femkronas storlek, en på varje fot, på själva trampytan, tacken för mitt flitiga promenerande. Två blåsor varav den ena spruckit två gånger. Nu står mitt hopp till compeed fixerat med tejp. Funkar inte det får jag väl dricka bort det onda??

Eller... så är Takida så jäkla bra ikväll att jag glömmer bort att jag är invalido?!

4 kommentarer:

Malin sa...

Haha hur är det möjligt.. Googlade på fritidspedagog för att försöka hitta några inlägg om folk som kommit in på utbildningen idag, sen klickar jag mig in på en länk och hamnar på din blogg. Läser att du redan är fritidspedagog OCH vill läsa till förskollärare + att du gillar Takida. Det är liksom jag beskrivet i tre ord. Haha, hur stört är inte det?
Är avis på dig som är utb. fritidspedagog iallafall, jag är antagen som 12e reserv till hösten.

Aja, vet inte riktigt vad jag ville få ut med den här kommentaren men! Ha en trevlig dag :)

Jennie sa...

:) Jag förstår Malin, det VAR lite kul ;-)

12:e reserv, hur är oddsen för att du kommer in? Jag håller tummarna för dig.

Malin sa...

Sv. Haha, visst var det? :)
Faktiskt så kom jag in på utbildningen, och börjar plugga imorgon! Helt fantastiskt, jag är så taggad. Får hoppas att studietiden blir rolig!

/ Malin

Jennie sa...

Grattis Malin, och lycka till med studierna!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...