lördag, juni 02, 2012

Födelsedags-EFIT.

Ja efter att ha fyllt 24 några...många... gånger så har jag då till slut i torsdags nått den aktningsvärda åldern av 25 (Vadå varför tror ingen på mig???) Och vilket bättre tillfälle att visa att bloggen faktiskt fortfarande lever?! Nä just det. Så här kommer en liten EFIT - Ett Foto I Timmen. Som jag fått öppna upp en annan webläsare för att fixa, Firefox lät mig nämligen inte överföra foton. Tasko!!


Dagen började strax efter kl 6 med att jag blev gratulerad i sängen av make och son. Här är presenten från Simon. Låt mig presentera familjens nytillskott: Bläckis!

Vid 7 nådde jag Malmö. Pigg som en lärka... not!

Frukost-tajm klockan 8 med bara två små liv ankomna. Ja på min egen avdelning då.

Sista frukosten som goa Ann-Lo serverat oss, nu har hon slutat. Buuuuu!!!







9-slaget får representeras av vårt ljusbord, en ganska poppis grej bland barnen som ska involveras mer i vårt planerade ljus-projekt.


Vid 10, efter att vi avtackat Ann-Lo och gråtit några skvättar, serverades det frukt. Melon och färsk ananas = mums!

Strax efter 11 = lunchdags. Barnen åt pizzaslice. Jag åt typ het sojafärsröra med bönor till min pizzasallad.

Så slog klockan 12 och det var viiiiiiiiila!

Klockan 13 roade jag mig med barnsligheter på youtube ;)


Klockan 14 glömde jag ta foto, men minns jag rätt så försökte jag ta mig ifrån jobbet i tid... och misslyckades.

Här är klockan 15 och jag ska hämta lillfis.

Klockan 16 laddade Simon energidepåerna inför en ansträngande mini-shopping med mig. Kalla köttbullar is da shit!

Klockan 17 kan jag visa resultatet av minishoppingen. Högeligen intressant. Passerade tomater, kanelgifflar, jordgubbar, rotsaksgratäng (ja är det ens födelsedag ska man slippa laga så mycket mat), grädde och glass.

Dinner-time vid 18-tiden när Peter kom hem.

Största sommartecknet: svenska frilandsodlade jordgubbar. De får äran att bli motivet på 19-fotot.

Unga Läkare såg jag på lite slött sådär från 20 och en stund framåt.

Sen så skulle inte mamma och pappa komma förbi förrän på fredagen eftersom pappa var borta, men se de kom minsann ändå vid halv nio. Och detta fotot är taget strax före nio. Jomen det ser väl alla vad sjutton han pysslar med, inte sant? ;-)

Ancha "gav" mig en kul länk till en youtube-film som födelsedagsgratulation. Helkul! Om man har min typ av humor... :-) Klockan 22 måste jag bara visa Peter den. Om vi säger såhär... vi har inte RIKTIGT samma humor :-D

För den som inte sett filmen, klicka HÄR.





Sen? Sen hände inte så mycket mer.

Tjopp, så kan en 25-årsdag se ut.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...