tisdag, februari 14, 2012

Jag har en ny kompis!

Han heter Nikki och Malmö Stad låter mig generöst ha honom hos mig tills jag slutar min anställning där. Och jag får göra nästan vad jag vill med honom. 




Som tur är så verkar Ozzy inte vara svartsjuk trots att Nikki är både större och nyare. Han har tydligen hört att storleken har ingen betydelse, och att gammal kärlek inte rostar. Att jag inte riktigt köper det där tänker jag hålla tyst om för tillfället.











Positivt annars är t ex att antibiotikan verkar göra susen och jag har inte behövt ta smärtstillande på snart 3 dygn, att jag har 5 bra matdagar bakom mig och är i full gång med den sjätte, och att det mesta av snön än så länge ligger kvar. Man kunde t o m göra snöänglar. Mitt försök att intressera barnen föll dock platt, de sket fullständigt i att jag låg där och viftade och i synnerhet sket de i varför jag gjorde det.



















Negativt är att Simon är sjuk igen (jag var hemma med honom två dagar förra veckan), de ringde från skolan idag så var så god att VABa denna gången Peter! Att snön ändå så smått börjat töa. Och att katten Selma verkar sjunga på sista refrängen :-(

Men så neggo kan man ju inte avsluta ett blogginlägg som började så bra. Så jag rundar istället av med ett Hurra!! för att en utökad version av partygänget ska ses på lördag. Inte på en konsert dock, men väl hemma hos Peter och Marlene. Thomas hänger på. Och så tillökningen då: kollega Sandra med make Kalle. Plus Simon då. Blir nog finemang det där! Om inte Marlene får för sig att få halsfluss igen eller så...

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...