tisdag, januari 10, 2012

Okej. Jennie tycker till. Del 1.

Ja jag måste ju börja med min tycka-utmaning, snart har veckan gått ;-) Dagens ämne:
Jag är gravid och sambon vill göra faderskapstest, är han därmed ett svin eller ej?

Mitt svar är: nej, han kanske är ett svin men inte i så fall just för att han vill göra faderskapstest. Visst, skulle min man vilja göra det om jag var gravid så nog skulle det kännas trist, minst sagt. Litar han inte på mig? Fy... Typ så. Men, man ska ju inte vara helt naiv heller. Otrohet ÄR vanligt trots allt och det finns inga garantier. Och ja, även tjejer är otrogna. Rätt ofta. Faktiskt. Det är inte bara nåt män gör. Och kvinnor kan ju i regel veta rätt säkert att barnet i hennes mage är hennes, om man säger så. Men männen, de vet faktiskt inte. Inte säkert. Och jag förstår om de vill bli just säkra. Inte för att generna är det enda som gör en till förälder, nej det borde väl jag om nån veta ;-) Utan för att just veta...

Sen som extra grädde på moset finns det ju de ruttna kvinnor som vid en senare separation väljer att dela med sig av informationen att den som trott han var pappa faktiskt egentligen inte är det rent biologiskt/genetiskt, med de följder det kan få för alla inblandade...

Så: Jennie tycker att NEJ en man är inte automatiskt ett svin för att han vill testa om det väntade barnet är skapat av honom eller ej.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...