lördag, januari 07, 2012

Jodå, jag tycker fortfarande saker!

Men nog är det lite tunt med inlägg av debattinläggskaraktär numera på bloggen. Det är mycket festande, mycket vikt, mycket kläder mycket musik och mycket kul skyltar och så. Och det är väl fint, men har man en etikett som heter "debatt" så kanske den ska användas?

Familjeliv är vad familjeliv är, och med familjeliv syftar jag här på forumet Familjeliv. På nätet. Där finns en hel del vettigt folk, men också en hel del ganska ovettigt ;-) Jag kan t ex inte komma på nåt annat forum där andras val av mensskydd kan få så många att fullständigt gå upp i atomer... men jag tänkte ändå använda stället för en liten utmaning. Främst för min egen del men den som vill hänga på får såklart gärna göra det. Och utmaningen går ut på att jag plockar 5 ämnen, stora eller små, från de hetaste eller senaste trådarna på Familjeliv och ska här på bloggen uttrycka min egen åsikt om dessa under den kommande veckan. 

Och de 5 ämnena blir, eller min personliga tolkning av trådstarterna rättare sagt,..... *gör trumvirvel*....
- Jag är gravid och sambon vill göra faderskapstest, är han därmed ett svin eller ej?
- Är det OK att kolla in andra när man redan har en partner?
- Dödsstraff - rätt eller fel? (En klassiker)
- Klädkod på större fester - ett jäkla ofog eller en hjälp för gästen?
- Bidragsfuskaren vs angivaren - vem gör mest fel?

Japp, där är ämnena. Och de är tänkta att avhandlas, stort eller smått, inom de kommande 7 dygnen. Inte nödvändigtvis i den ordningen dock.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...