måndag, december 26, 2011

Jodå, bloggen har överlevt julen.

Och jag med. Kameran också. Men det har inte riktigt funnits tid att blogga den senaste veckan eller så. Och egentligen har jag inte tid nu heller, tiden borde gå till att sova... men jag har fått lite att grubbla på och då är inte riktigt sömnen det som funkar bäst. Så jag bloggar i stället.

Det jag egentligen skulle vilja skriva mest om och som upptar mina tankar just nu kan jag tyvärr inte vara så öppen om, av respekt för andras privatliv och integritet, eftersom jag och bloggen inte direkt är anonyma. Men jag kan säga så mycket som att jag är på väg att sträcka ut en hand till en person jag inte känner men som jag tyvärr delar en väldigt negativ erfarenhet med. Mycket för att visa att "du är inte ensam och det är inte ditt fel". Jag ska bara lyckas få fram de rätta orden... och där har vi grubblandet. 

Fast jul har det ju varit ändå, eller det ÄR jul fortfarande. Och uppladdningen inför densamma har varit väldigt trevlig. Egen julfest den 10:e. Julmys hos en kollega den 16:e. Julkonsert den 17:e. Och så julfest på jobbet, med barnen, i torsdags den 22:a. Barnen kan jag ju inte visa... men jag kan visa gubben som kom på besök till dem:


Känns han igen? Tomten kallas han visst. Jultomten. och denna gången hade han med sig små påsar till alla barnen. Påsar med clementin, pepparkaka, russin och en liten leksak i. Ingenting fick de vuxna däremot... Taskmört!

















Dagen innan, alltså i onsdags, var det skolavslutningsdags och därmed också tid att julpynta och klä granen. 


I köket går färgskalan i grått, vitt och silver.












Grått, vitt och silver. Som sagt.










Hallen, med de vita möblerna och väggarna, är det enda stället där det röda dominerar. Där behövs det piggas upp lite extra.






I vardagsrummet går det mycket i brunt och guld. Så även i granen. Och i år köpte Peter och Simon granen helt utan min inblandning, men de hjälpte till att klä den. På mina villkor, såklart. Är man julgransdiktator så är man :)

Simon gjorde en egen "gran" av den avklippta toppen och ställde i sitt julpyntade fönster ;-)




Så kom då själva julhelgen. På lille julafton var vi hos vänner och hade skitsnacks- och spelkväll. det var flera år sedan senast, av olika anledningar, men efter en lite trevande start fick vi en riktigt trevlig kväll med många goda (och smått hysteriska skratt). Den som uppfann Wii visste vad h*n gjorde...





På tal om Wii så fick Peter ett nytt spel till det av mig i julklapp. Wii Winter Stars. Jag tror minsann jag måste inviga det imorgon, när det dessutom är dags för en ny EFIT... Tjuvträna lite kanske ;-) Men, mer om julafton och framåt i senare inlägg. Nu SKA jag sova. Hoppas jag. En god fortsättning på julen önskar jag er alla så länge!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...