söndag, september 11, 2011

Det är OK att sno lite här och lite där.

I alla fall när det handlar om tips och idéer till hemmet. För några år sedan var vi hemma hos Marie och Jonas och fick bl a se deras hemmagjorda huvudgavel till sängen. Så ska jag göra! sa jag. Och nu har jag gjort det. Nåt liknande i alla fall. Flera år senare, men bättre sent än aldrig eller hur?!

Jag sitter gärna i sängen och surfar eller läser och vill då luta mig mot väggen. Men tyvärr så slits tyvärr tapeten efter ett tag då. Men, inte nu längre!

Före:















Och efter (fast utan överkast och myspyskuddar, det var överkurs idag):

En vanlig spånskiva har klätts med filtar och sen fått ett tjockt linnetyg över. Jag får dock häfta dit ett lager till av tyget, för smarta jag valde fel filt på ena sidan... en filt vars ränder syns igenom tyget vid viss ljussättning. Men, det får bli en annan dag.







1 kommentar:

Cecilia sa...

Jättefint! :)
Såna saker är ju kanon att sno.

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...