söndag, maj 29, 2011

Ibland får man tvinga sig.

Vissa får tvinga sig till att träna. Vissa andra får tvinga sig till att INTE träna. Numera tillhör jag den senare kategorin. Efter fem raka dagar på gymet fick jag tvinga mig just idag till att låta kroppen vila lite. Hey jag ÄR ingen elitidrottare, tjockisar som jag ska inte träna som om jag försöker inbilla mig att jag är det heller...

I stället för träning fick hemmet, eller snarare sovrummet, sig en liten tillfräschning. Gamla TVn är borta, den står nu i Simons rum till hans stora glädje, det räcker likom med den nya platta på väggen för vår del. Översta lådan i min byrå, ni vet en sån där här-slänger-jag-ner-allt-som-jag-inte-vet-var-det-ska-vara-eller-som-jag-inte-orkar-lägga-på-rätt-plats-låda, rensades ut och där hittade jag bl a en massa fröpåsar. Ja ni vet såna med frön man stoppar ner i jorden och så växer det upp nåt ätbart om man har tur. Och mina utrensade för stora kläder sorterades i tre delar. En som en kollega ska få kolla igenom och sen ta det hon vill ha, en som en väninnas dotter ska få chansen på, och en som ska lämnas till klädinsamling. Nu ska de för stora kläderna bort och jag ska aldrig behöva ångra det! Aldrig aldrig...

Men snart börjar en ny träningsvecka. Den som nu tar slut såg ut såhär:

Måndag: vila

Tisdag: HIIT löparbandet 25 minuter
benstyrka 40 minuter

Onsdag: crosstrainer medelintensivt 25 minuter
styrka mage, rygg och axlar 45 minuter

Torsdag: HIIT löparbandet 20 minuter
gång uppförsbacke löparbandet 5 minuter
styrka biceps, bröst och triceps 40 minuter

Fredag: snabb gång löparbandet 2x10 minuter
jogging löparbandet 25 minuter
styrka rygg, axlar och mage 40 minuter

Lördag: powerwalk löparbandet 55 minuter
styrka ben och rumpa 45 minuter
crosstrainer medelintensivt 15 minuter

Söndag: vila.

(HIIT = HögIntensiv IntervallTräning)

Och så måste jag bara presentera min nye favorittrummis, Howard Wong, här ca 4 år gammal. Vad månde bliva?

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...