söndag, april 17, 2011

Jag är en dålig kristen...

... för jag tycker att påsken som högtid gärna kan passera obemärkt förbi. Egentligen är den ju extremt viktig, Jesu död och uppståndelse är inte kattskit direkt, men det är knappast det som firas i de flesta hemmen och jag ids inte slåss för saken heller. Och reprisen av julbordet kan jag vara utan, påskgodiset likaså. Och numera är ses man som ett UFO om man inte ger påskpresenter, de är nästan lika viktiga som julklapparna. Pyntet är rejält trist också, som grädde på moset. Enda bra grejen med påsken är de extra lediga dagarna. DET är ju inte helt fel.

I år ser jag lite extra fram emot dessa lediga dagar eftersom de ska spenderas 70 mil bort hos goa familjen J. De var här några dagar i somras och nu är det vår tur att gästa dem. Och, jag ska dessutom försöka bättra på min påskstatus genom att gå på mässa på påskdagen. Kanske kommer jag till himlen jag också...

På tal om himlen så kände jag mig ett kliv närmare graven idag. Jag fick ont i bröstet i förmiddags och det vägrade släppa, och när sjukvårdsrådgivningen sa åt mig att jag måste åka in akut så kändes det väl sisådär, om man säger... Men det kunde sedan konstateras att hjärtat mår finfint och att det troligen är bröstbenets benhinna som gör ont p g a t ex överansträngning eller inflammation. Det var ett skönt besked, det där är liksom inget farligt. "Bara" väldigt annoying. Och jag gillade framför allt hans sista budskap: Sov mycket! Ja tack :-)

Han sa dock inte åt mig att ta en drink, så det har jag inte gjort. Men, jag har låtsats. I min fantasi är detta en härlig rom å cola.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...