måndag, april 11, 2011

EFIT söndag 10 april.

EFIT på RÄTT DAG! Inte illa va?

Min dag började sisådär klockan 8 när jag steg upp och var jääääättepigg. Det syns va??


Efter lite slöande blev det frukost vid 9. Kvarg, utblandad med lite mjölk, med hallon samt frökex med Bregott och mager ost blev det.


Ja man ska väga sig FÖRE frukost men det glömde ju jag. Eller, egentligen ska jag inte väga mig alls mer än var fjortonde dag men det är så svårt att låta bli. Hur som haver visade vågen fortfarande på de där minus 20 kilona när klockan var 10.


Timmen därpå hittade jag denna tråden på FamiljeLiv: Är det attraktivt att inte dricka alkohol? Själv tycker jag att attraktionen hänger på annat än hurvida man är nykterist eller ej, och kunde givetvis inte hålla mig ifrån den diskussionen.


Kl 12 var det dags för påklädning och jag rotade fram mina slafse-byxor för lite trädgårdsarbete. Men... de fick jag ta av mig igen, för de hade blivit så stora att jag helt enkelt tappade dem.


Ut kom jag i alla fall, och rensade och förberedde för sådd i 2 av tre såplådor. Här var klockan sisådär 13.


Trädgårdsarbete blir man hungrig av. Dags för mer mat klockan 14! En quornsallad satt fint.


Sen fick vi besök timmen senare, och beslutade om en promenad. Eller, vi 4 vuxna gick och Simon cyklade.


Bonusfoto på Simon som blivit en jäkel på att klättra.


Tro´t eller ej, men kl 16 var det dags att äta igen!


Sen då? Jo vid 17-tiden planterade jag om några blomsterlökar som av någon anledning fanns i en av så-lådorna. Vi får väl se om de protesterar vilt nu och ger upp för säsongen eftersom de flyttades sådär.


Eftersom det var riktigt vårigt, trädgårdsmöblerna plockats fram och nytt tak lagts över altanen så kändes grillning helgjutet. Här kl 18 rörde jag ihop en aioli.


Mat igen!! Kl 19.


Som min goda vän Lotta också konstaterade igår: Solbränt magfläsk är aningens o-fulare än blekt. Så kl 20 låg jag här:


Kl 21, kvällning, slökollande på TV. Och så lite naturgodis. Mest nötter.


Sen får ni inte se mer!!

5 kommentarer:

Joakim sa...

Tittar förbi din dag och trädgård

n i e n n a sa...

Kikar in på din EFITdag. -20 kilo.. inte illa!!!

Rebecka sa...

Tack för titten! Härlig dag! Och lycka till med maten. :)

Annika sa...

Grattis till viktnedgången, kul när kläderna blir för stora

MiMiTa sa...

Så herlig at klærne begynnr å bli for store! Lykke til videre på turen ned:)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...