söndag, mars 28, 2010

214 miljoner...

... vanns av nån turgubbe eller turgumma igår. Om denna till äventyrs skulle läsa min lilla blogg så: GRATTIS!

Men, jag är fullständigt ärlig när jag säger att jag inte skulle vilja vinna så mycket pengar. Inte hade jag sagt nej om svenska spel knackade på dörren med checken (ja jag vet att det inte går till så), men jag tycker det är för mycket. För vanliga Svenssons som oss är det liksom inte greppbart. Och vad fasen ska vi med alla de pengarna till? Dela med oss av till andra? Jomen då kan ju DE få vinna själva ;-) Jag tror att risken är överhängande att jag skulle bli knäpp. Helt enkelt knäpp. Jag skulle kunna förändra mitt liv till oigenkännlighet på nolltid och det hade nog inte varit bra för mig.

Men, sådär lite LAGOM med pengar? Jatack. Hemskt gärna. Några miljoner. Kanske t o m upp till 10 ;-) Slippa en massa lån på hus, bilar och studier. Kunna välja sysselsättning utifrån intresse och lust och inte för att jag behöver det till att tjäna ihop till tak över huvudet och kläder på kroppen. Kunna resa. Kunna fixa till huset. Få hjälp med trädgården. Gå på konserter och festivaler. Men ändå inte kunna göra precis vad som helst utan att tänka alls på pengarna utan lite koll måste det finnas. Ett par, tre, tio miljoner räcker inte för evigt...

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...