lördag, december 12, 2009

Jag har fått veta...

.. att det finns de som är oroliga för mig eftersom jag är lite tyst numera på vissa ställen på nätet. Men det är helt OK med mig! Jag är däremot lite av en periodare vad gäller maillistor och snacksidor och bloggande. Jag tackar dock för omtanken!

Fast, nu när jag ändå är inne på ämnet så... Det är lite synd om mig. I onsdags blev jag nerklubbad, OK jag fick narkos då, så att käftisen på sjukhustandvården kunde göra ett rejält ingrepp i munnen på mig. Ett helt gäng tänder drogs ut och några av dem fick opereras bort så de har skurit och borrat i ben och sytt och haft sig. Allt gick bra, men jag mår ungefär som jag varit i krogslagsmål eller nåt. Svullen och öm och jäklig. Men, med tålamod, smärtstillande och antibiotika så är det nog snart ordning på torpet igen.

Det är inget som syns utifrån liksom om jag inte gapar stort, det är längre in i munnen som det tagits bort tänder, så bara svullnaden lägger sig kanske jag ser så normal ut som bara är möjligt igen. Och jag ser fram emot att kunna äta vanlig mat, det fastaste jag ätit hittills sen tisdags kväll är en bakad potatis med smör. Ikväll kör jag med chokladmousse och rödvin :-D

2 kommentarer:

Mamman på väg sa...

När man har varit i krogslagsmål kan det vara lite svårt att prata mycket och högt, ju. Glad att allt gick bra, och hoppas du snart är hel och rapp i truten igen. :)

Nini sa...

Drar en lättnadens suck!
Ja, inte över operationen då ;)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...