söndag, december 20, 2009

Illa, jag mår illa.

Tyvärr speglar den här artikeln alltför väl synen på och attityderna till mäns våld mot kvinnor kontra kvinnors våld mot män. Screw tjatet om att män är starkare. Även om det må stämma i många fall, so what?? Varför skulle det göra kvinnors våld mot män försvarbart? Och t o m humoristiskt, som i reklamfilmer t ex?

Mannen slår kvinnan = mannen är ett svin som slår henne.
Kvinnan slår mannen = mannen förtjänade det antagligen eftersom han var ett svin.
Alltså, mannen är alltid svinet. Vare sig han delar ut slagen eller tar emot dem.

Flera gånger har jag fått höra att om man anser det viktigt att bekämpa våld riktat mot män kan man inte vara feminist. Nejmen vilken tur att jag inte sätter den etiketten på mig själv då.....

1 kommentar:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...