söndag, oktober 11, 2009

Tror ni...

... jag kom ihåg EFITen i fredags? Hmmm, givetvis inte. Men jag EFITar idag. Istället.

Om jag inte ser helt fel i almanackan så är vi inte ens halvvägs in i oktober. Ändå är en del affärer redan sedan förra veckan fullsmäckade med både adventsstakar och julprylar. Inbillar jag mig eller blir det tidigare och tidigare för varje år? Vad är vitsen, vad är grejen? Kan någon förklara det för mig, nån av de som köper julprylarna redan 2½ månad före jul? För jag antar att nån köper, annars hade väl affärerna inte tagit fram det. Är man rädda att de ska ta slut? Eller är det en ekonomisk grej, att man har så många andra utgifter ändå i november och december så man köper det för septemberlönen?

Jovisst, alla gör som de vill, det behövs inte påpekas. Men jag fattar inte....

På tal om högtider så är det ju snart Halloween, och det är märkligt hur så många som väljer att fira den högtiden inte vet vilken datum den infaller på. Halloween är alltid 31 oktober. Alltid. Nu råkar ju det vara en lördag i år och hamna på samma dag som Alla helgons dag vilket väl lär spä på missuppfattningarna men det kanske hindrar att godistiggande barn kommer rännande en hel vecka....

Söndag idag. Tänk på vilodagen så att du helgar den. Ja, det tänker jag göra.

2 kommentarer:

Nini sa...

Där sade du något! Det blir min första "halloween" i hyreshus i en stad. Har varit förskonad från tiggeri i ett hus långt ute på landet... Vi får väl se.

En häxa på Vift sa...

same procedure as every year.... samma fråga om när Halloween infaller och det är ändå bara en pissenkel google-sökning bort om man är osäker.

Julen ja, jo, jag tycker nog mig märka att prylarna tas ut i butik lite tidigare för varje år. Tror handlarna tror de ska sälja mer om de tar fram tidigare.För mig får det omvänd effekt istället, jag gillar ju inte ens julen annars och när man tvingas se julprylar och höra julmusik i butik redan i augusti så är jag redigt mätt på julen redan innan December är i sikte.

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...