söndag, juli 05, 2009

EFIT söndag 5 juli 2009.

Jag lyckades både komma ihåg och ha laddade batterier, så här kommer en EFIT helt enligt reglementet.

Igår sa denne mannen "Imorgon ska vi inte sova så länge, vi har mycket att göra. Jodå, vi vaknade klockan 10 sisådär för andra dagen i rad. Gomorron!


Frukost/lunch-smoothie med bl a färska hallon klockan 11.


Klockan 12 behövde jag verkligen tömma den här:


Och orsaken till det var det här:


Lite mellanmål klockan 13. Pistagenötter är gott, men ibland jäkligt störiga att skala... ändå är det uteslutet att köpa färdigskalade, då är det ju ingen sport.


Klockan två visar sonen sig från den där sidan när jag ska ta foto.


Peter jobbar med trädäcket som poolen ska stå på. Här är klockan sisådär 15.


Klockan 16: vem sjutton är skyldig till alla dessa skorna??? De bara förökar sig.


Eftermiddagsmellanmål klockan 17: glass med konserverad frukt.


Av alla rum i hela huset så har myrorna valt sovrummet att samlas i. När jag ändå skulle städa där gick jag igenom klädsorteringen under sängen också och hittade bl a en tankini jag glömt bort att jag hade. Klockan är 18.


Klockan 19: det tar sig! som pyromanen sa. Men nu var det slut för idag, för det började vräka ner regn och av nån anledning ville Peter inte stå där med en elektrisk borrmaskin då. Konstigt!


20 å klåck. Simon kollade på tecknad film med sin lapp för ögat. Han gillar den INTE. Lappen alltså. Jag förstår honom.


Klockan 21: vitkålssalladsmakeri.


Klockan 22: vitlöksbrödsmakeri.


Och sen satt jag vid datorn resten av kvällen....

1 kommentar:

LottaJ, från aff sa...

Hej

Jag tittade på dina efit-bilder. Såg att sonen din har lapp för ögat och inte gillar den. Min yngste har glasögon, och sist vi var på ögonkontroll på ögonavdelningen så såg jag att de hade jättefräsiga motiv på "ögonplåster". Lyckades dock inte googla fram vad de kan tänkas heta, men jag fick för mig att de såldes av sjukhuset (ivårt fall St Eriks ögonsjukhus). De kanske finns hos er ögonläkare med?

mvh LottaJ

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...