tisdag, mars 03, 2009

Ibland stör jag mig på saker.

Jo faktiskt! Jag vet att ni blir förvånade men så är det. På sant.

Bland annat stör jag mig på vissas otur när de tänker, eller logiska kullerbyttor, eller helt enkelt obetänksamhet och skumma resonemang. Och det är just nu främst Internetvärlden jag tänker på.

Ett exempel:
A: Gifta par med gemensamma barn har oftast gemensam vårdnad.
B: Nä, det stämmer inte! Jag hade ensam vårdnad om vår son fast vi var gifta, för han bodde inte här och kunde inte ta ut föräldrapenning så jag behövde ta alla dagar. Så det är inte alls så!
A: Hmm, jag skrev ju ändå oftast.... inte att ALLA har det.
B: Jo men det är inte alltid så!
A: Åh suck....

Annat exempel:
A: Jag vet att otrohet förekommer även hos dem man minst anar, det finns inga garantier.
B: Men varför var du otrogen då? Kan du inte hålla ihop benen?
A: Varifrån fick du att jag varit otrogen?
B: Du talar väl av egen erfarenhet? Nä fy för såna egoister som du.
A: Åh suck....

Ytterligare ett:
A: Rökning under graviditeten innebär ökade hälsorisker för barnet.
B: Äh, moralpanik! Min mamma rökte när hon väntade mig och jag är helt frisk.
A: Åh suck.....

Ska jag fortsätta? Nej, jag tror det räcker.....
Och vad vill jag? Tja, bara gnälla lite *s*

1 kommentar:

Anonym sa...

Fortsätt, fortsätt *S* !
Och (som ganska ofta nuförtiden) håller jag med dig.

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...