måndag, februari 09, 2009

Gulliga vänner har jag!

Gulliga vänner som ger mig massor av goa kommentarer, trevliga telefonsamtal, uppmuntrande mail och massor av sånt. Och så har jag fått Dagens Ros av lailaloppan, bara en sån sak!

Jag måste också skriva hur full av beundran och tacksamhet jag är över all engagerad personal i vården. Nog finns det fel människor på fel plats även där, men varenda kotte jag träffade under mina dagar på sjukhuset är guld värda. Inte en suck, inte ett stön. Fulla med kunskaper om symtom och mediciner och grejer. Ett vänligt leende, ett uppmuntrande ord. Varje patient behandlades som den individ de är och inte bara ett nummer i en journal.

Uppdatering på kvällskvisten. Och så får man blomleverans från goa MaryT också. Ååååhhh...

5 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

ja,läste precis Lailas blogg, alltid trevligt med sån uppmuntran. :)

Och blomleverans sådär på kvällskvisten? Det var inte illa. :)

Hoppas magen inte bråkar för mycket nu? Kan tänka mig att de där häftklamrarna stramar lite?

Anonym sa...

Och här kommer jag med mina ynkliga bloggkommentarer ;-)

Dammråttan sa...

HÄRLIGT!! Det kan du verkligen behöva just nu!!

Jennie sa...

Häxan. Jag tror bara jag har klamrar på en del av såret, men jag kan inte riktigt se ;) Fast såret gör i alla fall minst ont, mest känns det innifrån. Där drar det och sliter i musklerna, tror jag i alla fall ;)

Nini. Varenda ord eller tanke är allt annat än ynklig. Så det så!

Jennie sa...

Dammråttan, det är sällan fel om man säger så ;-)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...