söndag, november 30, 2008

EFIT fredag 28 november.

Ja, virrpannan Jennie lyckas då inte pricka rätt EFIT-dag denna gången heller. Men det får gå ändå. Och denna fredag trodde jag kunde bli lite intressant för jag och kollegan S skulle festa. Hur det blev med det? Ja det får ni se ;-)

6.

På väg till jobbet. Det är tidigt. Och det är mörkt.

7.

Lägger sista handen vid min avdelnings adventsbelysning och -pynt.

Klockan 8 var det frukost och då glömde jag fotografera.

9.

Barngruppen var liten och behändig och vi var då sammanslagna med grannavdelningen som också hade få barn. Här är det full fart i "buller-rummet".

10.

Fruktstund. Här har 3 av barnen en lugn stund tillsammans med kollega E inne i grannavdelningens mysrum.

11.

Strax efter kl 11 var det dags för lunch. Vår barnaskara var som sagt väldigt liten denna dag...

12.

Nu ska jag berätta en sak för er. Om man dricker het glögg och använder ÖBs billiga plastskedar... så smälter de och blir deformerade! Jag och kollega S hade hejdlöst kul åt detta och skrattade så vi höll på att kissa på oss. På riktigt. Vår chef som satt i rummet bredvid kom in och frågade om glöggen verkligen var alkoholfri. Ja lovar, det var den!

13.

Tid att ta ut Ss hund på en liten promenad. Hunden i fråga gillar inte att bli fotograferad men jag lyckades...

14.

Så var vi hem om till mig för att hämta mina prylar. Här var det tänkt att jag skulle fotografera den lille älsklingen, men den lille behagade komma i vägen...

Klockan 15 bowlade vi.. Inget foto.

16.

Lite shopping inför kvällen.

17.

Dinnertime!

Vad vi gjorde klockan 18 har jag ingen aning om...

19.

Vid sjusnåret var det i alla fakll dags för lite gino. Vilken vild fest, eller hur?!

20.

Hmm.... party on! Eller? Nä fasen var slöa vi var.....

21.

Kan chips och dip pigga upp? Nej... Men gott var det!

22.

Kameraskygga hunden tiggde men verkade i övrigt lika slö som oss.

23.

Vid elva gav vi upp. Jag kollade snabbt mail och lite annat och sen gick vi och la oss. Vilka partydjur vi är!!!

Det gör inget, det var himla skönt med en slapparkväll. Och sen låg vi tills klockan 12 dagen efter.

1 kommentar:

Dammråttan sa...

Haha! Ja, men det där lät alldeles lagom för mig :)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...