söndag, oktober 05, 2008

EFIT söndag 5 oktober.

Dags för EFIT igen idag söndag 5 oktober.

Första fotot är helt underbart. Klockan är snart 8 och Simon har kommit in till oss för lite mys och gos på morgonen.


Det behövs städas här hemma, och bytas sängkläder. Klockan är 9.


Kikar ut vid 10 och möts av denna synen. Regn och blåst så långt ögat når.


Vad har hänt ute i verkligheten? Klockan är i alla fall 11.


Vid 12 bläddrade jag bland TV-kanalerna och sprang bl a förbi en serie av nåt slag där numera gråhårige Ted Danson spelar psykolog eller psykiatriker eller liknande. Det verkade inte vara min kopp te.


Slafsedag = badtofflor. Jag tycker de är sköna att gå i när jag städar t ex. Jag hatar fötter, i synnerhet mina egna, men jag vill heller inte vara utan dem så de får vara med på foto kl 13.


Massor av Idol-repriser på TV! Strax före 14 ser jag min favorit: Robin E.


Jag försöker få Simon intresserad av Pez-figurerna, men han bryr sig bara om innehållet. Det visade han med all önskvärd tydlighet kl 15.


Jag har ett sängbord! En minibokhylla köpt på Netto för 69 kr, med ek-utseende. Det blev helt OK tycker jag och smälter in med ekbyrån och ekhyllan på väggen. Och eftersom jag ö h t inte hade nåt sängbord alls innan så är det en klar förbättring. Vid 16-snåret var jag färdig med monteringen.


En timme senare hade jag fått sällskap av Simon som mös med sitt lilla täcke och resterna av sitt lördagsgodis.


Klockan 6 var det middagsdags.


Vid 19-snåret var det tid för mer montering, denna gången av ett vinställ i enklast möjliga variant.

Såhär blev det, kl 20.

Klockan är 21 och min äkta hälft sorterar tvätt.

Resten av kvällen blir det bara surfning och TV-tittande och det orkar jag inte fotografera. Och ni skulle inte orka titta ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej! Är inne och kikar på din Efit. Jag har också en Simon :D Fina bilder, massa montering hemma hos er igår.

Kram

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...