tisdag, juni 17, 2008

Telia har humor!

Det måste jag faktiskt säga.

Jag har beställt mobilt bredband inkl. USB-modem via Telias hemsida, precis så som de gärna ser att man gör. Men det dök inte upp nåt så jag tar kontakt med kundtjänst och skriver att den angivna leveranstiden på 8-10 arbetsdagar överstigits och jag undrar hur mycket större försening jag kan vänta mig. Vad får jag för svar? Jo nästan ordagrannt "Vi har normalt en leveranstid på 10-14 kalenderdagar men dras just nu med förseningar". Eh..... Tusen tack för att ni berättade för mig precis vad jag redan skrivit! Det var snällt.....

I alla fall, efter vidare kontakter kunde jag fortfarande inte få nån ungefärlig leveranstid men jag kunde ju gå till en butik! Och det gjorde jag till slut också, fick den tidigare beställningen annulerad och beställde via butik istället och fick modemet på direkten. Så just nu surfar jag mobilt. It works! Tack för det Televerket... nä jag menar Telia...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, dom har det:)! Humor alltså. Jag försökte få hjälp med mitt krånglande internet och de frågade om jag kopplat in det i rätt telejack. Jag talade om att jag bara har ett telejack och följdfrågan var: "Är du _säker_ på att du kopplat i rätt jack?" (Dessutom har ju nätet funkat i det jacket i snart 4 år liksom.)

Jennie sa...

Hehe, de och FK och CSN har nog provisionslön baserat på antalet icke-svar ;)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...