onsdag, juni 11, 2008

Onsdagsblandning.

Gurkiss veckotema denna veckan är ju plast. Här kommer måndagens och tisdagens foton.














Rubriken om plastfabriken hittade jag i en tidning inne på toaletten, jag har inte läst artikeln. Och PET-flaskor, ja det blir det en hel del här hemma. Och vi pantar duktigt och lydigt. Fortfarande finns det en del som tycker det är snålt och onödigt att panta flaskor, jag tycker de är.. tja, dumma... Jag ser ingen anledning att INTE panta dem.







Sen var det ju tisdag igår och därmed tisdagstema. Retro hette det aktuella temat. Och retro kanske är att ta i vad gäller bokhyllan vi nyss köpt, men några år på nacken har den i alla fall. Men jag tycker den passar finfint här. Och för några ynka små hundralappar...

















Och så ett prov på äkta fotbollsglädje, ett foto taget strax efter att Zlatan målat mot Grekland:




















Jag återkommer! Just nu kallar livet på mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att man ska panta. Det handlar ju om miljö.
Att inte panta är ju lika pantat som de som stod i kassakön och tittade på en kvinna som packade ner sina varor i en tygkasse och sade till varandra: "Kolla den där! Har man råd med ekologisk mjölk har man väl råd med plastkassar!? Så snålt!" *hmmm*

Jennie sa...

Nini, ja pantad var ordet.....

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...