fredag, juni 13, 2008

Gnällandet till en konstform..

.. har jag skrivit om förr. Nu ska jag göra det igen. Denna gång med anknytning till fotbolls-EM. Jag förstår att alla inte gillar fotboll, jag respekterar det. Men jag har svårt att förstå gnället över att fotbollen visas på TV. Om ni inte är intresserade så glo inte då! Stäng av TVn eller byta kanal, för det är faktiskt inte fotboll på varenda kanal. Det finns gott om andra, jag lovar! Och fotboll är så vitt jag vet den allra största sporten i Europa, även i Sverige, och uppenbarligen är intresset hos allmänheten stort. Varför skulle TV då INTE sända det? För att en minoritet verkar må illa av att det sänds fotboll på TV4 men ändå sitter kvar och ser på det?? Skulle TV INTE visa det som har stort allmänintresse skulle nåt vara grymt fel... men en del verkar på fullaste allvar mena att sporten ö h t ska slopas på TV eller bara ha en egen kanal. Hmm, då ska vi väl rimligen ha en egen kanal för komediserier, en egen för nyheter, en egen för dokumentärer, en egen för såpoperor, en egen för musik, en egen för naturprogram osv.... Visst, det finns, på kabelnätet och via satellit. Men det är knappast hållbart inom "vanlig" television...

Äh, sluta gnäll!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu var du lite gnällig, tycker jag ;-) Och största sporten - har du räknat alla orienterare, alltså? :-D

Jennie sa...

Jaa! varenda en! Utom de som sprungit vilse i skogen då.....

Anonym sa...

Fast den största publiksporten - Dragracing - visas minsann inte på bästa sändningstid i de fria kanalerna ;-)

Jag gnäller inte, men jag gillar ändå inte att de få program som jag följer får utgå för att man vill se 22 övergödda grabbar ranta runt efter en rund boll. Retar jag dig nu? *S*

Jennie sa...

nini, ja det gör du ;) För vad är alternativet? Att sporten aldrig ska visas? Att den ska visas nån annan gång (och de som följer DE programmen blir då sura förståss) då sn stor del av vitsen försvinner eftersom det som sagt är en färskvara? Att det alltid ska finnas fasta utrymmen för sporten då det en stor del av tiden inte visas nåt alls bara för att inget annat ska behöva flytta på sig de gånger det ÄR nåt sportevangemang med stort allmänintresse?

En häxa på Vift sa...

för min del får det visas hur mycket sport som helst så länge det inte sabbar för mig då jag vill se mina enda två program i veckan. Här är det inga problem alls då vi har två kanaler som alltid visar sport och det främst lördag,söndag och måndag och mina program går på torsdagar och fredagar. Suverän kompromiss, inte sant? :)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...