fredag, juni 27, 2008

EFIT fredag 27 juni.

Jag vill inte vara som alla andra, jag ska ha en EGEN EFIT-dag såklart
SmileyCentral.com

En stor mugg varm choklad som start på dagen klockan 7 *gäspar*



Klockan är snart 8, på väg ut, checkning av outfiten. Duger!



Klockan 9 var jag nyanländ till jobbet vilket får symboliseras av mina jobbarsandaler.



Klockan är 10 och det är dags för skopåklädning. Nej stövlarna behövs inte.... än...



En timme senare, regnet är på väg och åskan också. Jag står och tittar på när andra jobbar *flinar*



Klockan är en bit efter 12 och regnet vräker ner från en askgrå himmel.



Klockan 13 lyckades jag roffa åt mig den sista lediga platsen på hela sjukhusets parkering. Och solen visade sig i 15 sekunder.



Klockan 14, vitlöksbröddags.... Mums!



Klockan 15 är unge herrn inte så jätteglad.



Desto bättre humör är han på en timme senare efter inköp av naturgodis.



Klockan är 17 och myrorna har party. Jag lovar, det är INTE jag som är skyldig till fruktcocktailen i vasken...



Arton å clåck, slösurfning.


Strax före kl 19 hittar jag två väldigt trötta män. Jadå, Simon sover, på golvet... Ser bekvämt ut va?


Kl 20: färdigmatsfredag hos vänner.


Vid nio beger vi oss trots allt mot tivolit som vi tidigare gett upp hoppet om, Simon hand i hand med sin kompis. Det har vid detta laget inte regnat på flera timmar.


Klockan är snart 22 och Simon är glad! Det var han dock inte en minut senare när karusellen gått högre upp i luften. Det var INTE kul tyckte han.


Som tur är så fanns det ofarligare karuseller med, som här strax före kl 23. Sista åket!


Vid midnatt hade denna trötta kille äntligen somnat.. i sin säng faktiskt! Inte här på golvet.


Godnatt!

4 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

hmm...det där med EFIT verkar onekligen ganska kul.... funderar på om man skulle försöka haka på den trenden men av nån anledning så missar jag alltid när det är dags och så rullar det på...

Anonym sa...

Vilken fantastisk sovställning den lille mannen har! Snacka om att kunna somna var som helst och hur som helst *S*

Anonym sa...

Hittade hit via Efit-sidan. Skrattade gott och bilden på sovande herr'n. Man måste nog vara vääääääldigt trött för att kunna sova på huk. *ler*

Anonym sa...

HEJ!
Vilken härlig Blogg!! Mysiga bilder också, vilken skön stajl lillgrabben har där han satt och sov! :-)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...