fredag, juni 06, 2008

EFIT 6 juni.



Ja, jag råkade liksom glömma EFIT igår.

Klockan 8. Gomorron mamma och pappa! sa Simon och kröp ner för att mysa lite.








Klockan 9, checkar mailen efter fler napp på Blocket-annonserna. Jag ska kika på ett par bokhyllor nu i helgen, och på ett soffbord nu idag.












Klockan 10. Simon är inte helt nöjd med att jag fotograferar hans lego-byggande. Han har byggt en gräsklippare, såklart...











Klockan 11. Hmm, hur fungerar MP3-spelaren i nya bilen tro?? När bilden togs var det U2 och Pride (In the name of love) som spelades.









Klockan är 12 och soffbordet på plats. Det var så långt....









Klockan 13, nya byrån ska bli bebodd. Trekvart senare var samtliga lådor fyllda med ljus, servetter och ljusfatspynt. Dags att sluta köpa sånt? Näää... Kanske dags för en byrå till??






Jag hjälper dig pappa! Klockan 14 är Peter skadad och Simon är snäll och plåstrar om.












Klockan 15 inspekterar jag trädäcksbygget. Det går framåt, trots skadad byggare och störande moment i form av klåfingrig, envis och nyfiken 5-åring.

















Halloj, här bor jag! Simon är i sin pappas gamla indiantält. Och klockan är 16.














Klockan 17: utfodring av trädäcksbyggare. Han "glömmer" att äta. Och dricka....




Skål! klockan 18. Fast med alkoholfri öl än så länge.
















Klockan 19. Kiss går heta på datorn.....













Stekt färskpotatis är inte dumt!! Inte denna fredagkväll kl 20 heller.












Klockan 21, sen middag. Grillade sojafiléer, stekt färskpotatis, ångkokta morotsstavar, tomat och en kall sås med gräslök. Och en Carlsberg Sort Guld till.








Godnattkram mellan far och son
klockan 22.














Klockan är 23 och jag har sällskap av datorn och filmen Repmånad. Inte helt fel.


Sen är det slut.......

2 kommentarer:

-Maria N- sa...

Oj, vad ni jobbar! Hela familjen bygger och står i ;)

Jennie sa...

Vi var inte så flitiga mot slutet av kvällen ;)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...