tisdag, maj 27, 2008

Gott & Blandat.

Först, giv mig styrka.
Konversation med sonen idag:

- Har du haft det bra på förskolan idag då?
- Ja bajs.
- Vad har du gjort då?
- Jag har bajsat.
- Jaha, har du gjort nåt mer?
- Jag har kissat.
- Jaha, det också?! Och vad har du ätit för nåt?
- Jag är inte glad för sån fisk så jag har ätit bajs.
- Vad var det för fisk då?
- Sån gul fisk med ris och kiss.
- Nej det låter ju inte gott. Vad vill du göra när vi kommer hem?
- Jag vill titta på bajs.

Gaaaaaah!

Sen är det ju tisdag =
Tisdagstema. Och denna veckan är det randig som gäller. Det randigaste för dagen i mitt liv är såna här:

Jag har handlat lite idag....

Och så lite Gurkiss veckotema som är Kropp / kroppen. Måndagens bild visar den kropp jag hade för 4 år sedan och vill ha tillbaka. Inte så väldigt smal men helt lagom för mig. Jag längtar efter den och saknar den. Och tisdagens bild visar nåt som är bra för kroppen och själen, min nyttiga och goda lunch för dagen. Rashers som är en vegetablisk produkt som liknar bacon i smaken, färskpotatis, olika sorters bönor/ärtor, salladslök, ärtskott, böngroddar och gräslök.





6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, rolig tolkning på randigt!

Anonym sa...

Jaså har han kommit i kiss och bajs åldern....

Jag har märkt att många på min äldsta tjejs avdelning på dagis också gjort det och det är bara kiss och bajs som kommer ur deras munnar + en massa fnitter efteråt....

Skoj tolkning av tisdagstemat :)

Kul att du lagt ut 2 bilder i VeckoTeman också :)
Jag tyckte du var jätte fin på den bilden. Jag har också gått upp en massa i vikt och vill mer än gärna ha tillbaka kroppen som den såg ut innan jag fick mina barn :)

Ha det så fint.
kram kram

Anonym sa...

Det såg riktigt smaskigt ut!

Och vilken underbar unge! *S*

M-L sa...

Hej!
Jag skrattar så igenkännande!
Har ju en 5-åring här hemma, så våra diskussioner här är väldigt likt den du beskrev :-)
Kan rekommendera "Bajsboken" av Pernilla Stalfelt. En hit som bjuder på fnitter...
/Malou

Anonym sa...

Jag kan inte annat än skratta åt ditt samtal med din son...barn är verkligen för härliga =)

Jennie sa...

Ja barn är härliga, för det mesta :)
Tack för era kommentarer.

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...