tisdag, maj 27, 2008

Dagens Nyheter....

.... läser jag inte, däremot Aftonbladet på nätet. För er som inte gör detsamma kan jag berätta om följande aktuella händelser:

Det är slut mellan Fadde och Linda Rosing. Oj, vilken kioskvältare. Det hade väl ingen trott??? Snacka om nyhetsvärde....

En kvinna gripen för våldtäkt, hon misstänks för att ha våldtagit en man. Intressant, och ganska förvånande att den nyheten fått en såpass central roll på förstasidan. Kvinnors våld mot barn och mot män brukar inte vara så populärt att ta upp, och att kvinnor ö h t kan göra sig skyldiga till våldtäkt är det många som inte förstår.

Maxfarten sänks på vajervägar, de som nu har 110km/h ska sänkas till 100 km/h. Alltså, givetvis är jag inte emot att det tas till åtgärder som anses öka säkerheten, men har vi inte i åratal itutats hur pass bra för säkerheten dessa 2+1-vägar med vajerräcken är? Ändå behövs hastigheten minskas på just de vägarna ur ett säkerhetsperktiv? Jag får inte riktigt ihop det. Men, det är väl inte meningen heller...

Och enligt
Aftonbladets bilvärdesangivelse är min bil värd ca 75.000 kr, eller det är vad det antas att en bilfirma skulle få för den. Jag beräknades själv kunna sälja den privat för ca 10.000 mindre. Kan ju vara bra att veta, kanske.... eller inte... Det sägs inget om hur mycket bilhandlaren skulle vara beredd att ge MIG ju.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...