lördag, januari 04, 2020

Julen varar än till påska?

Nej det är inte riktigt sant. Den varar inte ens till fastan. Men den är definitivt inte slut än, och ikväll vankas det julfest här hemma. Det är en tradition med ganska många år på nacken vid detta laget, fast i år en vecka tidigare än den oftast hålls eftersom vi har annat för oss nästa helg. Så, det är dags för ny fest innan vi knappt hunnit hämta oss från nyårsfirandet. Livet är tufft emellanåt ...

Nyårsfirandet anordnades av en väninna som älskar maskeradfester och som nyligen fyllt 40, och temat blev 20-talet och The Great Gatsby.. Vi förflyttade oss därför 100 år tillbaka i tiden stilmässigt, och här är resultatet →

Som klippta och skurna va?

Det nya året vaknade jag upp med feber och någon form av numera sällsynt kraftig förkylning. Temperaturen sökte sig dock ganska snabbt tillbaka till en mer normal nivå och utöver lite slem här och där 😉 är jag nu ungefär som jag brukar igen.

P g a tidsbrist måste jag hålla detta inlägg kortare än jag tänkt, men nu har jag i alla fall visat att både bloggen och jag överlevt årsskiftet 😊. Vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...