tisdag, oktober 29, 2019

2 timmar.

Så länge har jag suttit med bloggen framför mig och försökt formulera ett något sånär vettigt inlägg. Det går ju inte så värst lysande ...

Jag ville berätta att jag förra helgen genomförde en hel seriematch i bowling! Det var nästan en handfull år sedan jag fixade det senast, och åh så jäkla roligt det var att spela. Mitt egna resultat var inte nåt att skriva hem om, förvisso inte heller mycket sämre än när jag var "frisk", men vi vann matchen vilket gjorde det lite extra trevligt. Största segern var ändå att jag faktiskt gjorde det! Tack vare förberedelser och samlande av energi i den mån det ö h t går, tack vare envishet och viljestyrka, tack vare stöd på och bakom banorna, och tack vare lite tur också. Det kunde ha gått åt skogen som vid förra försöket, men det gjorde det alltså inte.















Jag ville berätta att magmusklerna fått sig ett rejält träningspass. I lördags var det dags för den årliga Halloweenfesten hos en f.d kollega, nu god vän, med familj och jösses som jag skrattade. Jag får nästan ont i magen nu efteråt bara av att tänka på det. Jag älskar mixen av gäster på de festerna, en salig och osalig röra av folk med en sak gemensam: att man bjuder på sig själv. Eller OK, två saker gemensamma: alla, nästan i alla fall, vill verkligen verkligen VERKLIGEN vinna allt som möjligtvis kan vinnas! 
Jag bjuder på en sällsynt bild av Dee Snider och Obelix på fest ihop.



















Jag ville berätta att min planering falerat lite smått vilket resulterade i att jag igår, bara 8 dagar efter seriematchen, stod på banan igen för lite korp-bowling. Det var på tok för nära, det borde jag ha insett. Resultatet blev uselt och kroppen mådde ännu ... uslare? )Heter det så? Ja vi säger att det gör det.) Skallebank, mer och mer bortdomnade fötter, muskelspasmer i ryggen, knän som vill vika sig både hit och dit, uttalad svaghet i både ben och armar, slött hjärnkontor (slöare än vanligt) och annat smått och gott blev såklart resultatet. Föga förvånande är jag fortfarande kvar i sängen nu när klockan är typ halv fem på eftermiddagen.
Men, jag är i alla fall inte en abborre!















Jag ville också berätta att quorns vegan-korv, alltså inte korv gjord av veganer utan korv gjord på ett sätt så veganer kan äta dem, är något av det vidrigaste jag smakat i hela mitt liv.












Men eftersom jag inte lyckas formulera mig alls så får ni fortsätta gå (o)lyckligt ovetandes.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...