söndag, september 03, 2017

I-landsproblem är också problem!

Faktiskt!

Jag har väl inte direkt de mest upplyftande dagarna bakom mig, om man säger. Fredagen var en skitdag och lördagen kämpade inte så värst hårt för att bli bättre.

Men lyssna. Eller läs. I fredags hade jag en extra värkande rygg, ett knä som ville vika sig stup i kvarten när jag gick och en hjärna som inte alls ville fungera. Både sonen och maken, främst maken, var till salu väääääldigt billigt. Nästan gratis. Och badrumsvågen hånade mig lite extra. Så jag blev väldigt glad när jag åtminstone fick besked om att mitt FitBit Charge 2, aktivitetsarmband med inbyggd pulsmätare, som jag beställt hos NetOnNet kunde hämtas ut hos mitt postombud! Yey! 

När jag hämtade ut paketet sa hon bakom kassan på skoj att jag fått en tom kartong, för den vägde nästan ingenting. Men sån't där ska man tydligen inte skoja om för när jag kom hem och öppnade kartongen så var den... TOM! Sånär som på lite bubbelplast. Ingen följesedel, och ingen FitBit. Jag körde direkt tillbaka igen och berättade vad som hänt och pratade med den anställda som kunde intyga att paketen var helt och tejpat. Så gjorde jag en reklammation till PostNord, inkl foto, samt en felanmälan på NetOnNets hemsida. Nu väntar jag mig en lång process där de båda aktörerna kommer att skylla på varandra, och därefter skylla på mig och hävda att jag far med osanning. Men, jag tänker inte ge mig i varken första eller andra taget, jag ska som minst ha pengarna tillbaka men har begärt även ersättning för extra körningar i onödan.

För att göra dagen komplett fick jag sedan rejäla besvär av grannens gräsklippning, trots stängda dörrar och fönster. Som grädde på moset, som lök på laxen, som körsbäret på toppen.

Man kunde ju tänka sig att nästa dag skulle bli bättre. Men se tji fick jag! Ett urval av vad som gick mig emot:
- Papercut. Rena tortyren.
- Min blogg-app vägrade samarbeta när jag skulle lägga in torsdagens EFIT, fotona hoppade runt och jag kunde bara skriva en bokstav i taget, sen spara, sen skriva en bokstav till, spara igen o s v. Äh!
- På Clas Ohlson i sta'n skulle det finnas ett FitBit Charge 2 kvar, så jag åkte dit för att köpa det. Jag kan inte vänta tills posten och NetOnNet processas klart. Men, det var tydligen del för de hade inga! I Malmö skulle det dock finnas två stycken, kassörskan ringde dit för att försäkra sig om det, och de lade undan det ena till mig.
- Vegetariska burgaren jag beställde för att få nåt i magen inför den extra Malmö-trippen blev i stället en kycklingburgare! Nej, jag orkade inte vända tillbaka... så magen förblev tom.
- Eftersom parkeringshus och jag inte alls kommer överens, milt sagt, så fick jag parkera en god bit från köpcentrat jag skulle till. Och mitt dumma knä var inte snällare än vanligt så det blev en lite besvärlig promenad.
- Parkeringsautomaten försökte stjäla två kort från mig, behålla dem inne i automaten alltså (ja givetvis försökte jag med ett annat kort också efter att det blivit problem med det första, man ska alltid göra samma missar flera gånger så man verkligen lär sig).
- Ett av mina favoritglasögonpar gick sönder mitt under bilkörningen! Tur man har uppåtnäsa så de stannar hyfsat på plats när man kör trots bara en skalm kvar. 

Med mera med mera.
Jomen ni vet säkert hur det är, när man redan är nere och extra irriterad och på allmänt kasst humör p g a livets egenheter så kan såna där grejer få en att vilja skita i allt, gräva ner sig i en håla och stanna där. Det kanske är tur att jag är för skruttig för att gräva?


Men, nu har jag i alla fall min nya kompis FitBit Charge 2 Black. Och ligger ute med pengar för ett till, vilket suger extra mycket just nu när det är extra mycket månad kvar i slutet av pengarna. Håhå jaja.

I alla fall... söndag idag! Och kalasdag. Vi har redan avklarat ett, lilla guddottern har fyllt ett år och bjudit på frukostkalas.

Och medan jag sitter här och vilar och bloggar så förbereder maken för sonens kalas som går av stapeln om ett par timmar. Kan vi sedan få avsluta denna dag med vinst för både TFF borta och för Sverige i kvalet till fotbolls-VM (sämre än i torsdags kan de väl knappast spela i alla fall) så kan helgen få ett gott avslut i alla fall. Heja heja!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...