tisdag, augusti 15, 2017

Runkeepers nya giv - personlig coach!

Jag var ute och gick idag, och igår. Mer om det i senare inlägg. Men i alla fall: Runkeeper har tydligen börjat med peppande, och mindre peppande, tillrop under promenaden, cykelturen eller vad det nu är man pysslar med. Tillropen, som kommer i samband med infon man får om tid och sträcka och sådant beroende på vilka inställningar man har, är av lite olika typ. Kan man säga. Här är några exempel från idag, ursprungligen på engelska men översatta for your convenience 😉.

Du går som en björn som nyss vaknat ur idet!
Jamen ursäkta mig då för att jag är fysiskt funktionsnedsatt! Surmupp...

Är inte detta bättre än soffan?
Tja det beror väl på vadman är ute efter känner jag.

Du springer som en gasell på Afrikas ängar!
Ojdå, här var det tvära kast. Från nyvaken björn till pigg gasell på tio minuter. Fast jag har förståss för mig att gaseller normalt sett rör sig betydligt snabbare än vad jag gjorde.

Efter denna rundan kan du sjunka ner i soffan med en hel flaska vin!
Äh, jag skojade bara... men allvarligt!
Men hallå där, bestäm dig? Vin eller inte vin - det är frågan.

Himlens solar skiner på dig.
Lögn! Just då befann jag mig faktiskt i skuggan så inte en enda sol sken på mig.

Är det allt du har att ge?
Ja faktiskt är det det!

Är du säker på att du är färdig?
Absolut!

Nu förstår jag varför Runkeeper inte fungerade som den skulle tidigare i sommar: den hade fullt upp med att spionera på mig så den kunde skapa de ultimata hejaropen. Fast jag skulle då vilja säga: gör om gör rätt!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...