söndag, januari 08, 2017

Det var bättre förr.

I alla fall var jag roligare förr. Eller, vår julkrubba i alla fall.

Trettondagen 2015:
De vise männen når till slut stallet i Betlehem.



















Trettondagen 2017:
Vid samma vandrings slut två år senare.




















En troligen något mer autentisk skildring nu än för två år sedan, nu när vi till slut köpt nya figurer så de vise männen åter är tre till antalet. Men roligare då... 😉

Nu är det tack och lov slut på helgdagar och helgaftnar på ett tag, nu är måndagar måndagar och fredagar fredagar och... inte en massa konstiga röda eller rosa dagar mitt i veckan och sånt fjanteri. Jag inser att många som jobbar typ helgfri måndag-fredag inte direkt känner likadant och det hade jag antagligen inte själv gjort heller om jag tillhört den arbetande skaran. Men nu längtar hela mitt väsen efter rutiner och normal vardag, vad nu det är. Min hjärna blir ännu mer snurrig än vanligt när gränsen mellan helg och vardag suddas ut.

En nackdel med att helgerna är över är väl dock att det blir färre gamla lökiga filmer på TV 😉. Som Polisskolan, Göta Kanal, Snuten i Hollywood och andra sådana oerhört högkvalitativa klassiker. Men, det är väl smällar man får ta... Å andra sidan ser nog många inte det som en nackdel alls, utan snarare tvärtom. Kultursnobbar! 😜

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...