torsdag, juli 07, 2016

Lite sen tråk-EFIT.

För er som till äventyrs läser här i min blogg men inte vet vad EFIT står för så:

Ord. EFIT-dag var i måndags. Men då spenderade jag en stor del av dagen i bilen och
tänkte att det där vill väl ingen se. Och på tisdagen, tja då glömde jag bort det helt
enkelt. Men igår  hade jag minnet med mig. Tyvärr var det ingen så värst innehållsrik dag
igår heller,  men meningen är väl lite att våra egna liv ska speglas så det fyller väl ändå
sitt syfte. Så, här kommer
EFIT onsdag 6 juli 2016

Vid 9 vaknade jag av att sonen gav ifrån sig nåt skumt läte
i sitt rum (fråga inte!). Jag lyssnade, hörde att det regnade, och
stannade kvar i sängen.
En timme senare kikade jag ut. Regn fortfarande. Skönt!!! Då kan jag
ligga i sängen en stund till med gott samvete.
Kl 11 hade jag förflyttat mig hela vägen från
sängen till fåtöljen, en sträcka av flera decimeter,
och kikar på eventuella utflyktsmål.
Några nya inköp blev det också, bl a seitan-pulver
för tillverkning av vegetariskt "köttsubstitut".
Strax efter 13 skulle längdhoppet i friidrotts-EM ha startat,
med bl a Michel Torneus. Det hade det inte gjort. Långsamma
mångkampare var i vägen.
Lite mellanmål vid datorn - torrostade cashewnötter.
Klockan tre på eftermiddagen hade jag orkat
klä på mig faktiskt. Wow!
Jag har ärligt talat inte den blekaste aning
om vad kl 16-bilden var avsedd att föreställa!
Men timmen senare hade jag i alla fall
shoppat loss på drinkpinnar inne på TGR.
Shopping är jobbigt och kräver sin mjukglass. Mums!
Första på flera veckor ;-)
Vem vem vem har kommit på den hemska idén att
körsbär ska ha kärnor??? Här påbörjas tillagningen av
körsbärssylt/marmelad.
Någon har inte märkt att tandfén varit på besök...
Se'n var det dags för fotboll!! 
Och så fortfarande fotboll.
När jag fyllt år fick jag en bok med
recept på Frozen Yoghurt. Här är första testet: en lite
modifierad vaniljvariant med hemkörd körsbärssås.
Jag får fortsätta testa mig fram ;-) men ätbart var det.

Åsså lite sortering av foton innan det åter
var dags för sängen.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...