fredag, maj 06, 2016

Kristi Flygare-EFIT.

Igår var det Kristi Himmelfärdsdag, och var det härifrån han for så fick han en solig och varm resa. Det var också EFIT-dag. Ja alltså Ett Foto I Timmen. Detta anammade jag.

Jag vaknade egentligen vid 9 när grabbarna i familjen åkte hemifrån,
men stiga upp var inget alternativ. Jag slumrade till igen och vaknade senare av denna synen.

När jag väl tagit min sega ömmande kropp och stigit upp kikade jag ut och
beslöt att försöka få lite sol på min bleka kropp. Jag gillar inte sol och värme, men
jag älskar solbränna. Lite knixigt det där!

Men först lite mat i magen, och ignoreramde av att diskmaskinen
behövde tömmas och fyllas på igen. Men förpackningarna fick jag faktiskt
ut i soptunnan.
Därefter gav jag solen en chans. Hur det gick? Jo jag pallade sitta där
ungefär 2 x 15 minuter. Inte mer. Skitjobbigt ju!

Tistlar i gräsmattan är ett jäkla skit,så trots att kroppen egentligen inte
ville så beslöt jag att ta itu med dem. De flesta av maskrosorna drogs också upp.
Och under denna tiden blev jag rejält röd på ryggen... för övrigt.

När maken och sonen kommit hem blev det lite mellanmål. För mig
och maken i alla fall, sonen dök in på sitt rum för att jobba med sitt lego.

Sen blev det hög tid för vila. Det var faktiskt svalt och skönt
i sovrummet.

Stiga upp? Njäe... Inte än.
Men i god tid före matdags väckte jag min
krassliga kropp och placerade den vid middagsbordet i stället :D
Idag blev det kebabspett för grabbarna och quornspett för mig, till det
sallad med bl a avocado samt vitlökssås. 

"Nu är det sommar, då ska vi spela kubb" tyckte sonen. Sagt och gjort!
Efter en ganska ringrostig omgång stod de som segrare mot mig.

Hammocken i kvällssol med ett glas vin - det är grejer det.

Men det är ju inte sommar än och kvällarna blir snabbt kyliga,
så det bar in i värmen och lite levande ljus.

TVn i TV-rummet dog, så jag fick flytta in i sovrummet.
Här stannade jag resten av kvällen. Ja förrutom
vid toalettbesök och sånt, nån måtta får det väl vara?!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...