söndag, december 06, 2015

Choklad-dags!

Tryffeldags. Vad sägs om romtryffel med mandel? Nougattryffel med vit choklad? Apelsintryffel? Chilitryffel? Vit chokladtryffel med lime? Mörk chokladtryffel med lingon (jag tror det är godare än det låter)? Baileystryffel?

Jag får nog begränsa mig till två sorter. Kanske tre. Sen ska det göras knäck. Chokladbollar. Rischoklad? Nej, det hoppar jag nog över i år, även om det är det allra enklaste att göra. SÅ himla gott är det egentligen inte. Men det andra... 

Lucka 6: Julgodis - vilken favorit har ni?

Här är knäck den absoluta favoriten. Godare godis finns nog inte i hela världen. Tyvärr är det nog det värsta godiset i hela världen för mina tänder, så det blir inte många som slinker ner trots allt. Men de som gör det, de njuter jag verkligen av.

Och så ska det bakas lussekatter. Nå'n gång. Tråkigt, men det görs för Simons skull.
Och göras sillinläggningar. Nå'n gång. Faktiskt rätt kul, trots att jag inte äter det.
Och göras brunkål. Nå'n gång. Helst när jag inte är hemma för det luktar verkligen apa.
Och griljeras skinka. Nå'n gång. Antagligen kvällen före julafton.
Och fixas vegetariska färsbollar. Nå'n gång. Nåt ska väl även jag äta på julafton? Man kan inte leva på knäck allena.



Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...