måndag, juni 15, 2015

Johanssons testkök rapporterar.

Dagens produkt: ProteinToast från va'gott.
Näringsinnehåll (per skiva): 90 kcal. 3,9 g fett (varav 0,6 mättat). 3,7 g kolhydrater. 8,1 g protein.


Jag köpte efter ett tips hem brödet för ett tag sedan och glömde sedan bort det. Som tur är har det lång hållbarhet i oöppnad förpackning (nej jag vågar inte tänka på varför) och idag blev det så dags att prova.

Det står att brödet är gott att rosta så det gjorde jag och åt sedan i all enkelhet med  lite Bregott och ost. Inget rekord i hälsokost direkt men jag var mest ute efter att prova smak och konsistens. 

Omdömet då? Jo, det var gott! Det smakade inte "proteinigt" eller så utan som vanligt fast riktigt grovt osötad bröd. Smaken av sojaprodukterna trängde inte igenom. Konsistensen var heller inte så kompakt och torrt som annat kolhydratsnålt bröd jag provat. Men det är klart, ogillar man mycket frön och bitar i bröd så lär man inte gilla detta heller.

Nästa gång blir det lite mer genomtänkt ;) Kanske en god röra med ägg och cottage cheese på

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...