onsdag, augusti 07, 2013

EFIT tisdag 6 augusti 2013.

Som jag skrev igår så kom jag inte på förrän klockan 14 igår att det var EFIT-dags, men jag körde ändå... Och de som inte vet vad EFIT är kan läsa på www.ettfotoitimmen.se om nyfikenheten kryper på. Riktiga länkar kan jag tydligen inte göra här via appen, nej...

Jag börjar med att backa bandet för även om jag inte tänkte på att det var EFIT-dag tog jag ett foto vid 12-snåret, ett foto som visar skillnaden mellan den vita magen och de solbrända delarna. Jag menar, om jag skulle tveka på att jag verkligen blivit brun så...

Runt ettiden inhandlade jag en badring till mig själv. En badring som sedan visade sig vara helt hopplös att blåsa upp.

Vid två satt jag på torget med Simon och åt glass. Mjukglass med chokladströssel för mig, tack!

Hem igen för att mötas av en make i full fart. Eller inte full kanske. Inte så jättefartigt heller. Men jobbade gjorde han typ klockan tre. Och han lydde t o m hustruns order om att ha nåt på det något tunnhåriga huvudet. Det huvudet som här har keps på sig, alltså.

Runt 16-snåret blåste jag så upp den däringa ringen och höll på att dö på kuppen. 


En stor del av eftermiddagen satt jag parkerad i skuggan under parasollen bredvid poolen. Som t ex här strax efter klockan 17. En liter Pepsi Max och ett gäng isbitar gick åt också.


Just när jag suckade som mest över den ganska kvava värmen så hörde jag en välbekant signal: Hemglassbilen!! Jag tog med mig sonen ut, och kom tillbaka 33 glassar rikare. Det räcker väl veckan ut eller så...


Ovan var klockan strax före 18. Timmen senare var det dags för middag. Och det låg konstiga saker på grillen:


Vid åtta var det så hög tid för den fina gamla tävlingsgrenen Kläm på stor pann-finne. Jag fick iväg ett skott mitt i Bulls Eye!


Kvällsdopp är fina grejer, och här var klockan ungefär halv nio så jag fuskar lite med tiden... Hoppas det är okej.


Jag får ibland höra att jag är knäpp som sätter igång och lagar mat mitt i natten. Men, på dagen orkar jag ju inte! Här klockan 22 påbörjade jag tillverkningen av oopsies...


... och timmen senare fick de sällskap av en laddning plättar. Mums!


Vid midnatt och en timme framåt eller så ägnade jag tiden åt diverse slösurfning på Sebastian. Sen var det natti natti!!


Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...