söndag, juli 14, 2013

Let her down gently!

Ja ibland händer det, mest i Hollywoodfilmer dock, att den parten i en relation som lider mot sitt slut beter sig illa och oschysst... för att liksom göra uppbrottet lättare för den andre. Jag vet inte hur bra det funkar när det handlar om relationer människor emellan, men när det är frågan om jobbdatorer kontra arbetstagare så kan det faktiskt funka. Nikki har börjat fjanta sig, dissa fotovisning på bloggen, flirta med andra (ja eller skärmen blinkar i alla fall emellanåt) och vägra ladda upp filmer på youtube t ex. Så hade vi inte tvingats isär av det bristande samarbetet mellan Malmö Stad och Trelleborgs Kommun så kanske jag ändå hade sett mig om efter någon annan snart. Nu blir det redan imorgon antagligen, då ger jag mig ut och försöker ragga upp en iPad. Jag får väl hoppas att Ozzy (iPhonen alltså) inte är främmande för en trekant...














Denna dagen går annars inte till historien som en av de trevligare. Sonen är riktigt under isen och har troligen halsfluss, och jag är också krasslig och hoppas att jag i så fall inte fått samma smitta som honom. Som tur är så är vädret idag lite svalare och gråare än tidigare i helgen, en het dag med nästan 40 grader i feber (sonen då) låter inte så bekvämt. Jag ägnar dagen åt att sortera foton. På min externa hårddisk har ingenting hamnat sen slutet av 2011 så det är hög tid att få in resten där också. Som t ex fotona från förra helgens lilla Skanör-besök, på deras hamnfest & sillamarknad.


















Och alla tusentals (ja det känns så i alla fall) foton av vattendjuret Simon. Han skulle nog egentligen fötts med simhud och gälar.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...