söndag, maj 26, 2013

Jag har aldrig påstått att jag är perfekt.

Så jag har inte så svårt att acceptera att jag inte hade HELT rätt i mina gissningar i förra blogginlägget. Jag är t o m riktigt nöjd över att jag hade fel ang. ishockeyn ;-) Men, visst vann Danmark, visst gick det fint för Norge, och visst var Sverige på behörigt avstånd från toppen hela tiden. Så helt ute och reste var jag inte.

Ute och reste var vi dock igår. "Man kan säga att vi är på en minisemester" tyckte Simon. Och gärna för mig, jag åker gärna på semester. Nu var det dock bara en dagstripp till Tyskland som stod på agendan. Dryck till mitt färdig-med-utbildningen-firande, och lite till, inhandlades och så blir det ju en liten utflykt också. Den startade dock ganska obekvämt för färjan ner var smockfull och golvet blev vår sittplats i början.

Men efter en stund på golvet och ytterligare en stund i kö fick vi dock plats vid frukostbuffén, och när vi ätit klart hade alla de som ville äta tydligen fått göra det så vi kunde sitta kvar.  Lite tur i oturen.

Tur hade Simon också, han hade 100 kr och ett Star Wars-paket han inte redan hade såldes till extrapris för 99 kronor i shopen. Egen Coca-Cola köpte han också ;-)
 
 
Jag har förresten ett tips också: När ni är duktiga och tar med er egen mat när ni ska ut på vift... se till att ni får med er bestick också! I alla fall om ni valt att ta med sallad, eller annat som inte direkt lämpar sig för fingerätning.
 
Hej på er!!

Vyn vid hemkomsten var svårslagbar.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...