tisdag, augusti 09, 2011

Rena ketchupeffekten!

Först kommer inga inlägg, sen kommer inga inlägg, och sen kommer MASSOR av inlägg. Man skulle kunna kalla det för blogg-diarré. Skulle kunna...

Dels måste jag bara lägga in lite mer av Takida. Att låta bli är fullkomligt omöjligt.


Dels har jag börjat uppladdningen för nästa stora musikupplevelse: Dead by April på Malmöfestivalen den 20:e.
Och denna gången hoppas jag få Peter med mig, det är bara barnvaktsfrågan som står i vägen.

Dels måste jag dela med mig av ett mat-tips. Tacogratäng a la vego och lågkolhydrat. Till såna som mig som äter sjuttiofjorton gånger om dagen blir detta 6 portioner, för vissa andra blir det 3, kanske 4 ;-) med extra grönsaker till.
Blanda 100 g philadelfiaost (jag hade den 5%-iga men kolhydratinnehållet är ganska lika oavsett) med 50 g creme fraiche (den fullfeta) och lägg i botten av en ugnsfast form. Fräs 400 g soja- eller quornfärs i 1 msk olja och krydda som tacofärs. Lägg också i formen. Strö sen över en tärnad gul paprika, 2 skivade tomater och ½ skivad rödlök. Och strö över riven ost, ca 80 g (26%-ig gouda blev det här).


Grädda sen i ugnen på 200 grader i sisådär 20 minuter.


Apgott!! I min variant med min portionsstorlek blev det ca 200 kcal, 13 g fett, 16 g protein och knappt 4 g kolhydrater. Fjuttigt för medelsvensson, men medelsvensson kan ju dubbla ;-) Dock inte fjuttigt för mig som äter typ 6 gånger till under en dag...

Och dels så... så... Äh... dels så har jag en svacka. En efter-semestern-svacka kanske. Jag sjönk lite som en sten när vi kom hem från Blekinge, kanske har jag omedvetet stressat upp mig över att alla skulle få det så bra som möjligt eller nåt. Men men, jag klättrar snart igen. Det har jag ju gjort förr :-)



Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...