fredag, april 15, 2011

Så var det fredagkväll...

... och i det Johanssonska huset har det inmundigats grillade revben med potatissallad och ångkokta grönsaker resp. grillad vegeburgare med ost, grönsaker, dressing och nybakta oopsies.

På jobbet var det grillkalas ute i vårsolen, men inte väntade de in mig inte... jag kom till förskolan vid tvåsnåret och då var all mat uppäten. OK inte för att jag hade stoppat i mig varken kycklingfilé eller fläskkarré... så okej, de kan väl vara förlåtna då... Jag fick ju i alla fall grillat när jag kom hem. Och vinet höll en lagom temperatur.

När jag på jobbet gick igenom vår foto-samling på datorn så hittade jag två rätt hemska foton av mig själv. DÅ tyckte jag nog inte att de var så hemska, men NU fattar jag inte att jag lät mig själv gå så långt. Fast de passade bra som jämförelse, så här kan ni se vad 20 kg kan göra för skillnad. Före-fotona är tagna för ett år sedan resp. i december månad 2010. Efter-fotona är tagna i förmiddags. Eller OK; efter-foto är väl fel att säga, jag är ju bara halvvägs. Halvvägs-foton då...





Ni får ursäkta den inte direkt perfekta foto-kvaliteten, men är vad som finnes just nu. Take it or leave it!

Nästkommande 5 kilon får gärna tas från magen vartenda ett. Men de fan i brösten...!

1 kommentar:

Tears and Pearls sa...

tycker du är skitduktig!! jag har också gått ner i vikt. 40 kg alldeles själv!
http://myfeelingsonline.blogspot.com/2011/04/trodde-aldrig-att-jag-skulle-gora-det.html

(bilder)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...